تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۱۸۷۴۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خودروهای ورودی زائران خارجی ملزم به رعایت موارد ایمنی باشند
رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به اینکه مرز شلمچه به عنوان تنها مرز خروج اتباع خارجی برای سفر به کشور عراق محسوب می شود، گفت: اغلب اتوبوس های حامل زائران خارجی که ار مرزهای شرقی وارد کشور می شوند اصول ایمنی در رانندگی را رعایت نمی کنند لذا باید برای آنها الزاماتی را تعیین و ابلاغ کرد.

سرهنگ رضا دولتشاهی روز دوشنبه در نشست هماهنگی معاونان حمل و نقل ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های معین ستاد اربعین حسینی استان خوزستان اظهارداشت: بیشتر این خودروها از استان های سیستان و بلوچستان و یا خراسان رضوی اجازه ورود پیدا می کنند که فاقد ایمنی های لازم هستند.

وی ادامه داد: تردد این خودروها در جاده ها ممکن است خطرساز شود؛ بطوری که در بعضی از مواقع نیروهای پلیس مجبور به همراهی آنها تا مقصدشان شده اند.

این عضو ستاد اربعین استان خوزستان با بیان اینکه انتظار می رود که امسال نیز زائران خارجی افزایش چشمگیری داشته باشند، گفت: علاوه بر این طبیعی است که در بخش زائران ایرانی نیز شاهد افزایش چشمگیری باشیم که نیاز است دستگاه های مربوطه و بخصوص تشکل های صنفی حمل و نقل همکاری بین بخشی ویژه ای با یکدیگر داشته باشند.

دولتشاهی افزود: مسئولیت ترافیکی مرزهای شلمچه و چذابه به ترتیب با پلیس راه استان و پلیس راهنمایی و رانندگی است که هماهنگی های لازم برای تسهیل در تردد زائران صورت گرفته و تلاش می شود تا امسال نیز همانند سال گذشته تردد زائران مشکل خاصی نداشته باشد.

اتوبوس ها بازدید فنی داشته باشند

وی خطاب به ادارات راهداری و حمل و نقل استان های معین خوزستان، گفت: یکی از مهمترین خواسته های ما در بحث ایمنی تردد، انجام بازدید فنی اتوبوس های اختصاص یافته برای زائران است.

دولتشاهی افزود: با توجه به شرایط خاص تردد در این ایام، به نظر می رسد که باید برای رانندگان جلسات توجیهی و آموزشی برگزار شود و تنها هدف آنها کسب درآمد در این مدت نباشد.

عضو ستاد اربعین استان خوزستان همچنین بر پیش بنی محل استقرار و استراحت برای رانندگان اتوبوس ها تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، پیش بینی شده با حذف روادید برای زائران اربعین حسینی تعداد زائرانی که از مرزهای شلمچه و چذابه به کربلای معلی و نجف اشرف مشرف می شوند افزایش چشمگیری نسبت به سال های گذشته داشته باشد.

اربعین پارسال ۲۳۶هزار زائرحسینی از گذرگاه مرزی چذابه و ۵۵۰هزار زائر از مرز بین المللی شلمچه به عراق عزیمت کردند.

در دهه نخست ماه محرم مرزچذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شاهد تردد چشمگیری زائران ایرانی و عراقی بوده است.

به گزارش ایرنا حرکت تدریجی کاروان های زائران اربعین حسینی به سمت پایانه های مرزی چذابه و شلمچه از اول ماه صفر شروع می شود و در روزهای منتهی به روز اربعین به اوج خود می رسد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار