تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۱۸۷۴۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تأکید عراقچی بر حل و فصل مسئله کشمیر از طریق گفتگوی هند و پاکستان
معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در دیدار دیپلمات هندی بر حل مسئله کشمیر از طریق گفتگوی هند و پاکستان تأکید و ابراز امیدواری کرد حقوق مسلمانان این منطقه محترم شمرده شده و محدودیت های اعمالی رفع شود.
تأکید عراقچی بر حل و فصل مسئله کشمیر از طریق گفتگوی هند و پاکستان

  روز دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان میزبان هیأت هندی به سرپرستی «ویجی گوکله» قائم مقام وزارت خارجه هند بود.  

طرفین در جریان برگزاری شانزدهمین  دور مشورت های سیاسی فیمابین وزارت خارجه های دو کشور طیف گسترده ای از مسائل مورد علاقه دو کشور در عرصه های مختلف دو جانبه, منطقه ای و بین المللی را مرور و نقشه راه روابط برای یک سال آتی را مرور کردند.

  مقامات وزارت خارجه دو‌کشور ضمن ابراز خرسندی از تأثیر مثبت استفاده از ارزهای ملی و افزایش چشمگیر حجم مبادلات ایران و هند ظرف یک سال اخیر  بر لزوم گسترش بیش از پیش روابط به ویژه در عرصه های مهمی چون تجارت، حمل و نقل، علوم و فناوری, صنعت، ارتباطات، بانکی و بیمه ای و سرمایه گذاری تأکید کردند.

در این گفتگوها عراقچی بر لزوم حل و فصل مسئله کشمیر از طریق گفتگوی هند و پاکستان با تکیه بر شیوه های مسالمت آمیز و عادلانه تاکید کرده و با عنایت به ارتباطات تاریخی مردم ایران با مسلمانان منطقه کشمیر ابراز  امیدواری کرد حقوق مسلمانان این منطقه محترم شمرده شده و محدودیت های اعمالی رفع شود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار