تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۸۷۴۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون مسافری راه آهن کشور:
جابجایی مسافر و بار طی سه سال اخیر رشد مطلوبی داشته است
معاون مسافری راه آهن کشور گفت:با تلاش های انجام شده طی سه سال اخیر جابه جایی مسافر و بار از طریق خطوط ریلی افزایش مطلوبی داشته است.

میرحسن موسوی روز سه شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل راه آهن ناحیه زاگرس در سالن جلسات این اداره کل افزود: راه آهن جمهوری اسلامی ایران نقش بی بدیل در اقتصاد ملی و در قیمت تمام شده کالاهای تولیدی کشاورزی و صنعتی دارد .

وی افزود:از این جهت این حمل و نقل ریلی کانون توجه مسئولین ارشد کشوری و حتی رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است و طی سه تا چهار سال اخیر تلاش مجموعه دولت و مجلس در راستای تدوین ، تصویب و ابلاغ قوانینی با محور توسعه حمل و نقل ریلی بوده است.

موسوی گفت:تمام رویکردها در مسیر درستی قرار گرفته و شاهد توسعه زیرساخت و افزایش حمل و نقل بار و مسافر در چند سال اخیر به طور چشمگیری بوده ایم لذا ارتقا ایمنی یکی از استراتژیهای مهم راه آهن مورد توجه جدی بوده و سرمایه گذاری خوبی در این خصوص انجام شده است.

وی گفت: استفاده از الگوهای نوین در تامین منابع مالی داخلی و خارجی هم خوب بوده ضمن اینکه طرح هایی برای سرمایه گذاری و تامین ناوگان تهیه شده است .

این مسوول در راه آهن کشور اظهار داشت : تا پایان امسال حداقل ۲۵۰ تا ۳۰۰ واگن مسافری بالای سی سال بازسازی می شود و در چرخه اقتصادی قرار می گیرند.

موسوی با اشاره به عملکرد مجموعه راه آهن زاگرس افزود: در سال ۱۳۹۷ در بخش بار و مسافر ۱۵ درصد افزایش داشتیم که از محل جایجایی بار و مسافر در همین سال منافع مالی مطلوبی برای کشور حاصل شده است.

وی گفت: از سال ۸۹ تا ۹۵ بنا به دلایل مختلف جابجایی مسافر کاهش داشت  اما از سال ۹۶ تاکنون با رشد خوبی همراه بوده ایم ضمن اینکه امسال حدود ۱۴ میلیون  و ۴۰۰ هزار نفر مسافر جابجا کردیم که نسبت به پارسال پنج درصد رشد داشتیم.

موسوی افزود: کل ناوگان بالای ۴۵ سال را از رده خارج کردیم و همچنین قطارهای بی کیفیت از مدار خارج شده که برخی قطارهای نو و یا بازسازی شده جایگزین شده اند، در محور جنوب۲ ریل باس نو با امکانات نوین کشورهای پیشرفته فعال هستند و کیفیت قطارهای مسافری محور افزایش داشته ضمن اینکه یک قطار پنج ستاره هم اضافه کردیم کههمه این خدمات با تلاش جمعی حاصل شده و رضایتمندی خوب مردم را به دنبال داشته است.

فرماندار اندیمشک نیز دراین برنامه گفت: جایگاه مجموعه راه آهن در دوران دفاع مقدس محوری و تاثیر آن در تحقق ارزش های دفاع مقدس و نبرد علیه دشمن بعثی غیر قابل انکار است.

پیمان جهانگیری افزود : برای تقویت این جایگاه و اجرای طرح های مرتبط با این ظرفیت مهم تلاش می شود ضمن اینکه با بهره گیری از این فرصت ارزنده ، می توان در زمینه رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال به نتایج مطلوبی رسید.

وی بیان کرد: در ایام اربعین نیز نقش مهم این مجموعه بر کسی پوشیده نیست و در اربعین حسینی و ایام نوروز خدمات رسانی مجموعه راه آهن و اعتماد مردم به خط ریلی مشخص است.

جهانگیری افزود: اندیمشک را در اربعین آتی به عنوان شهرستان پایلوت قرار داده و برای جابجایی زائران باید از طریق شهرستان به مقصد مسافران برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: ایجاد رضایتمندی مضاعف مردم از راه آهن و خط ریلی از اهداف ما است و امیداوریم مدیرکل جدید نیز برای تحقق این موضوع برنامه ریزی داشته باشند.

مدیرکل راه آهن ناحیه زاگرس هم گفت: خدمات ارزندهای طی سه سال اخیر در حوزه راه آهن زاگرس انجام شد که نتیجه همدلی و تلاش مجموعه راه آهن است.

مهرداد انصاری افزود: کاستی های محور زاگرس از اواخر اسفند ۱۳۹۵ شناسایی شد و از نیازهای ایستگاهها تا ضعف های ناوگانها شناسایی و برای رفع مشکلات برنامه ریزی شد.

وی بیان کرد: سه بلاک مربوط به  ایستگاه شهبازان- تله زنگ ،تله زنگ –تنگ پنج و تنگ پنج به تنگ هفت به طول ۴۵ کیلومتر بازسازی شد که ۴۰ کیلومتر آن شرایط بسیار خاص و تونل داشت و در حوزه زیربنایی هم کارهای خوبی از جمله در بحث ایمنی مسیر انجام شد که ایمنی بسیار خوبی در سایه اجرای طرح های بازسازی حاصل شده است.

در این مراسم از تلاش های مهرداد  انصاری تقدیر و حسن زیودار به عنوان مدیر کل جدید  معرفی شد.

راه آهن ناحیه زاگرس دارای ۱۲ ایستگاه با ۲۲۲ کیلومتر حوزه استحفاظی است. مرکز راه آهن زاگرس در اندیمشک واقع شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار