تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۱۸۷۴۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مقدمات استقبال از زائران خارجی اربعین در مرز شلمچه اندیشیده شود

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: مقدمات لازم برای استقبال از زائران غیرایرانی اربعین حسینی در مرز شلمچه باید اندیشده شود.

  کورش مودت عصر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی خرمشهر در ساختمان منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه، اظهار کرد:  طبق آسیب‌شناسی‌های انجام‌شده و مطالب مطرح‌شده در این جلسه باید چند اقدام همچون پیگیری کارت تردد برای اتباع، وضعیت تردد خودروهای زائران غیر ایرانی و در نظر گرفتن محلی مناسب برای مواکب اتباع و همین‌طور تعیین محل مناسبی برای استقرار کارکنان اداره کل اتباع خارجه استانداری خوزستان پیگیری شود.

وی به روند آماده‌سازی گیت‌های گذر اتباع غیر ایرانی پایانه شلمچه نیز اشاره کرد و گفت: در ابتدای موسم اربعین، گذر اتباع غیر ایرانی از محل گیت‌های پایانه مرزی و همچون زائران ایرانی انجام خواهد شد اما از ۱۵ مهر و با فرارسیدن پیک حضور زائران اربعین، از گیت‌های در نظر گرفته‌شده برای اتباع خارجه استفاده خواهد شد.

فرماندار خرمشهر در ادامه از افزایش دیگر زیرساخت‌های شلمچه برای اربعین خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته در مرز شلمچه ۲۴ گیت گذر وجود داست که امسال به این تعداد ۱۲ گیت اضافه‌شده است، همچنین تعداد چشمه‌های سرویس بهداشتی ۶۰۰ چشمه و تعداد حمام‌ها ۱۵۲ بود که امسال قرار است ۱۵۰ سرویس بهداشتی سیار و ۴۰ حمام دیگر نیز به ظرفیت سال گذشته افزوده شود.

وی افزود: ۱۱ پارکینگ برای مواقع اضطراری در سطح شهر مهیا شده و ۳۰ حسینیه و مسجد نیز برای اسکان اضطراری زائران در مواقع لزوم هماهنگ شده است.

مودت از توسعه پارکینگ ۵۰ هکتاری شلمچه به‌عنوان دیگر اقدام عمرانی در حوزه توسعه زیرساخت‌های اربعین یادکرد و گفت: طبق طرح تعیین‌شده، پارکینگ شلمچه ۳۰ درصد توسعه خواهد یافت و آماده‌سازی ۳۰ هکتار زمین برای توسعه پارکینگ شلمچه در حال انجام است.

فرماندار خرمشهر به مشارکت شهرداری‌های استان‌های معین در فراهم‌سازی عرصه برای حضور زوار اربعین در مرز شلمچه هم اشاره و بیان کرد: قرار است با استفاده از این تجهیزاتی که شهرداری‌های معین برای آماده‌سازی پارکینگ شلمچه در اختیار خرمشهر قرار داده‌اند، لکه‌گیری مسیر میدان مقاومت تا پل نو و همین‌طور بهسازی آسفالت پل نو انجام شود.

طبق گفته وی نصب ۴۰۰ متر مه پاش در مسیر تردد زوار نیز از دیگر وظایف محول شده به شهرداری‌های معین خرمشهر است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار