تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۱۸۷۴۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۶۰ موکب اربعین خوزستان در عراق مستقر می شوند
مسئول ستاد بازسازی عتبات خوزستان از استقرار ۶۰ موکب خدمات رسان خوزستانی و خدمات‌رسانی به ۳۵۰ هزار زائر طی ایام اربعین در خاک عراق خبر داد.

  حجت‌الاسلام سید محمود موسوی عصر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی خرمشهر در ساختمان منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه اظهار کرد: در موسم اربعین امسال ۶۰ موکب خدمات‌رسانی از خوزستان در عراق مستقر می‌شوند به‌صورت روزانه به ۳۵۰ هزار نفر خدمات‌رسانی می‌کنند و در سامرا ۱۰۰ هزار نفر در این موکب اسکان داده خواهند شد.

وی از استقرار ۹۶ موکب خدمات رسان ورودی‌های استان خوزستان نیز خبر داد و افزود: ۳۴۰ مواکب بین‌راهی در مسیر شلمچه و ۴۲۳ موکب نیز در مسیر چذابه ۴۲۳ مستقر خواهند شد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات خوزستان، شمار موکب های خدمات رسان در دو مرز خوزستان برای تردد زوار در اربعین را ۷۰۰ موکب اعلام کرد و گفت: اربعین امسال در حدفاصل میدان مقاومت تا مرز شلمچه ۴۰۰ موکب خدمات رسان و در مرز چذابه ۳۰۰ موکب مستقر می‌شوند.

وی به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی فراهم‌شده به زوار اربعین در مرزهای خوزستان نیز اشاره و اظهار کرد: به‌صورت روزانه در مرز شلمچه ۱۰۰ هزار نفر ظرفیت اسکان و ۲۰۰ هزار نفر ظرفیت تغذیه و در مرز چذابه ۸۰ هزار نفر ظرفیت اسکان و ۱۸۰ هزار نفر ظرفیت تغذیه فراهم‌شده است.

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه امکان خدمات‌دهی را پیش‌شرط لازم برای ثبت‌نام برای استقرار موکب خدمات رسان در مرز دانست و بیان کرد: تمام مواکب به‌خصوص مواکب دولتی باید این نکته را در نظر بگیرند که در مرز امکان انبارداری وجود ندارد و باید با امکانات فراوان در مرز مستقر شوند و در صورت ناتوانی در تأمین مایحتاج برای استقرار موکب اقدام نکنند.

وی افزود: در مرز شلمچه در صورت وجود یا نبود زائر به‌صورت روزانه باید ۲۰ هزار نفر اعم از موکب داران و یا نیروهای اداری تغذیه شوند و افزایش این تعداد با توجه به‌سختی تأمین منابع اقدامی صحیح نیست.

مسئول ستاد بازسازی عتبات خوزستان به مشکل تأمین آب شرب آشامیدنی در مرزهای خوزستان اشاره کرد و گفت: مرز شلمچه به‌تنهایی نیاز به ۵۰ تریلر آب‌معدنی دارد که این میزان معادل نیاز دو مرز در سال گذشته است مشکل تأمین برخی اقلام همچون نان، گاز، یخ حل‌شده اما هنوز آب موردنیاز تأمین نشده است و با توجه به اینکه اجازه استفاده از آب لوله داده نمی‌شود این نیاز امسال محسوس‌تر است.

وی همچنین برای تامین ایمنی زائران، خواستار جلوگیری از تردد موتورسوارها شد و در نظر گرفتن محلی مناسب برای موکب اتباع غیر ایرانی با توجه به نامناسب بودن محلی پیشین آن‌ها را نیز درخواست کرد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار