تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۱۸۷۴۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش‌بینی عبور بیش از ۳۰۰ هزار زائر غیر ایرانی اربعین از مرز شلمچه
 معاون مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از پیش بینی عبور بیش از ۳۰۰ هزار زائر غیر ایرانی از مرز شلمچه در ایام اربعین حسینی خبر داد.

  حجت‌الاسلام محمد صالحی عصر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی خرمشهر در ساختمان منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه، اظهار کرد: آماری که مطرح می‌شود دقیق نیست اما با احتساب اینکه سال گذشته ۱۳۰ هزار نفر از اتباع غیر ایرانی از ۹۹ کشور از مرز شلمچه تردد کردند پیش‌بینی می‌شود امسال این تعداد به ۳۰۰ هزار نفر برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه گذر ۸۰۰ هزار زائر از مرز شلمچه در اربعین ۹۷ ثبت‌شده است و طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده احتمال دارد امسال این تعداد به یک‌میلیون عبوری برسد که می‌توان گفت یک‌سوم آن‌ها را اتباع غیر ایرانی تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه بابیان اینکه اتباع غیر ایرانی به قصد شرکت در زیارت اربعین را دارند در سه دسته تقسیم می‌شوند، توضیح داد: دسته اول کارت سبز دارند که می‌توانند با همان دفترچه به مرز مراجعه کنند و نیازی به ویزا ندارند و تنها باید هزینه‌ بیمه و هلال‌احمر را پرداخت کنند.

وی افزود: دسته دوم دارای گذرنامه بین‌المللی هستند که تلاش برای رایگان کردن ویزای آن‌ها ادامه دارد اما امر هنوز اجرایی نشده است.

وی اتباع عراقی را دسته سوم معرفی کرد و از احتمال حذف ویزای برای این گروه خبر داد و اظهار کرد: اتباع عراقی برای شرکت در مانور اربعین باید ۱۰ دلار بدهند که در رابطه با این گروه رایزنی برای رایگان کردن با دفترچه تردد در حال انجام است و قرار است نتیجه نهایی مذاکرات فردا اعلام شود.

وی در ادامه بر لزوم ارتقای سطح خدمات‌دهی به اتباع غیر ایرانی در مرز شلمچه تابد کرد و گفت: میزان خدمات‌دهی در مرز شلمچه به اتباع غیر ایرانی در سال گذشته رضایت‌بخش نبوده است و باید این نکته را در نظر داشت که مرز شلمچه آبروی نظام است و باید با اتباع غیر ایرانی همچون مهمان برخورد کرد.

وی متذکر شد: شیعیانی که از کشورهای دیگر به کشور ایران برای شرکت در راهپیمایی اربعین می‌آیند سنگربانان جمهوری اسلامی ایران و مدافعان کشور در سراسر جهان هستند و باید برای داشتن نگاهی درشان آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار