تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۱۸۷۴۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تمام ظرفیت راهیان نور در اختیار ستاد اربعین خوزستان قرار می‌گیرد
جانشین سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان گفت: یک قرارگاه در مرزهای شلمچه و چذابه راه‌اندازی و تمامی ظرفیت‌های راهیان نور در اختیار ستاد اربعین حسینی در خوزستان برای اسکان اضطراری است.
شهاب صدیقی امروز در جلسه ستاد اربعین استان خوزستان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار داشت: محوطه‌سازی پایانه مرزی چزابه براساس زمان‌بندی اعلام شده در حال انجام است.

وی با اشاره به این‌که بهسازی سرویس‌های بهداشتی ورودی و خروجی در حال انجام اما اقدامات متناسب با زمان‌بندی اعلام شده نیست، بیان کرد: جدول‌گذاری، خاکریزی و آماده‌سازی جهت کاشت نهال انجام شده است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان با بیان این‌که زیرسازی و آماده‌سازی جاده نفت تا پایان هفته آماده می‌شود، خاطرنشان کرد: پارکینگ جنوبی پایانه مرزی چذابه نیز در حال انجام و تکمیل است. همچنین در حال توسعه پارکینگ‌های شمال هستیم.

وی با اشاره به این‌که چند استان معین برای سرویس‌های بهداشتی همکاری نکرده‌اند، ادامه داد: برای اربعین امسال ساختمان پیش‌ساخته خریداری و نصب آن شروع شده است تا بتوان ستاد اداری را برپا کرد.

صدیقی گفت: بهسازی فاضلاب و لایروبی مسیر در چذابه انجام شده و تا روز جمعه نصب پمپ‌ها به پایان می‌رسد. شیوه‌نامه‌ای بین سه دستگاه به تصویب رسیده تا آب بین پایانه و مواکب انتقال داده شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان با اشاره به این‌که محوریت در حمل و نقل در مرزهای شلمچه و جذابه تعیین شود، ادامه داد: تاکنون از نوع کار شهرداری اهواز ناراضی هستیم.

وی با اشاره به انجام اقدامات زیرسازی در پایانه مرزی شلمچه، اظهار داشت: عملیات محصورسازی برای اولین بار در پایانه مرزی شلمچه در حال انجام است. 96 دستاه خورودها خدماتی شهرداری‌های خوزستان در شلمچه برای اربعین حسینی به کار گرفته می‌شوند.

تعیین تکلیف توزیع اتوبوس‌ها در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه

همچنین هدایت اله زارع‌زاده سرپرست دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خوزستان گفت: اتحادیه اتوبوسرانی درباره توزیع اتوبوس‌ها برای پایانه مرزی چزابه تعیین تکلیف نکرده است.

وی بیان کرد: 130 اتوبوس در سطح اهواز مشغول خدمات‌دهی هستند و باتوجه به همزمانی با آغاز مدارس، اتحادیه اتوبوسرانی پیشنهاد کرده که برای هر خط، یک هزار تومان دریافت کنند.

ساماندهی دستفروشان و فروش اقلامی به دور از شأن اربعین حسینی است

در ادامه سردار علیرضا هاتف اظهار داشت: دستفروش‌های فعال در پایانه مرزی شلمچه و چذابه باید ساماندهی شوند چراکه در سال‌های گذشته شاهد فروش  اعلام به دور از شأن اربعین بودیم.

مسئول قرارگاه امنیتی حضرت ابوالفضل(ع) خوزستان بر ضرورت تعیین تکلیف کارت تردد مالکان و خادمان اربعین حسینی در دو مرز شلمچه و چذابه جهت همکاری و برقراری امنیت تأکید کرد.

تمام ظرفیت راهیان نور در اختیار ستاد اربعین خوزستان است

در بخش دیگر، سردار محمود معین‌پور جانشین سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان عنوان کرد: در راستای تعامل با نیروی انتظامی برای برقراری امنیت از تمام ظرفیت نیروی بسیج در ورود و خروج پایانه‌ها استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: یک قرارگاه در مرزهای شلمچه و چذابه راه‌اندازی و تمامی ظرفیت‌های راهیان نور در اختیار ستاد اربعین حسینی در خوزستان برای اسکان اضطراری است.

جانشین سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان با اشاره به این‌که با دستفروشی‌ها به صورت جدی و قطعی مقابله شود، اظهار داشت: بانک‌های ایرانی باجه‌ای برای ارائه ارز به زائران برپا کنند تا از فعالیت دلالان خودداری صورت گیرد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار