تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۱۸۷۴۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روش های ارسال بار به خارج از کشور
روش های ارسال بار به خارج از کشور

 ارسال بار به خارج از کشور، یک نوع خدمات بابری است برای کسانی که قصد دارند وسلیه و یا کالای خاصی را به کشوری دیگر ارسال کنند. خدمات باربری به دو نوع کارگو و فریت بار تقسیم بندی می شود. در ضمن در صورتی که قصد ارسال بار به ترکیه را دارید پیشنهاد ما مطالعه مقاله روش های ارسال بار به ترکیه است.

شاید برای تان سوال پیش بیاید که کارگو و فریت بار به چه معنی هستند؟ و اصلا چه تفاوتی با یکدگیر دارند؟ آیا می دانید که چگونه باید باری را به خارج از کشور ارسال کرد؟ تنها نقطه مشترک در میان کارگو و فریت بار این است که هر دو مخصوص باربری به خارج از کشور هستند اما نوع خدمات شان متفاوت است.

فریت بار چیست؟

معمولا افرادی که قصد مهاجرت ب کشوری دیگر را دارند، از خدمات ارسال باربری به کشوری دیگر استفاده می کنند تا وسایل نقلیه مورد نیاز خود را به راحتی جابجا کنند.

اینجاست که خدمات فریت بار می تواند به کمک چنین افرادی بیاید. فرض کنید که قصد دارید تا به یکی از کشورهای اروپایی مهاجرت نمایید، شما می توانید به راحتی تمام وسایل مورد نیاز اعم از لوازم صوتی تصویری، لوارم شخص، مبمان، لوازم آشپزخانه و حتی میز و صندلی و.... خود را به راحتی به کشور مقصد ارسال کنید. هنگامی که شما تصمیم تان در این باره قطعی شد می توانید با شرکت های خدمات بار تماس بگیرید تا آن ها برای بسته بندی و ارسال وسایل تان به فرودگاه و مقصد اقدام نمایند.

کارگو چیست؟

خدمات کارگو تجاری است و مخصوص تجار و بازرگانانی می باشد که قصد ارسال بار و اجناس خود را به خارج از کشور دارند.

روش های ارسال بار به خارج از کشور

این روزها که تعداد شرکت های هواپیمایی بسیار هم زیاد شده، معمولا بیشتر شان خدمات ارسال بار را انجام می دهند.شما باید برای استفاده از این خدمات چند روز قبل از اینکه خودتان راهی کشور مقصد شوید به یکی از این آژانس های هواپیمایی مراجعه نمایید. برای مثال شما قصد دارید تا وسایل موزد نیاز تان را بهکشور اتریش بفرستید، پس ابتدا باید با شرکت مورد نظر هماهنگی های لازم را انجام دهید.

همانطور که گفتیم خدمات کارگو در واقع یک نوع خدمات تجاری است. با بیانی ساده تر باید بگوییم که این خدمات مربوط به واردات و صادرات کالا های تجاری می باشد. فرقی نمی کند که اجناس از چه نوع باشند از حیوانات خانگی گرفته تا لوازم خانگی و قطعات ماشین، همگی قابلیت ارسال به خارج از کشور و یا وارد به کشور را دارند و این نوع خدمات مخصوص خدمات کارگو است.

امروزه خدمات کارگو نقش بسیار مهمی در کشور دارد و جالب اشت بدانید که این امر در تمام کشورهای دنیا بسیار رایج است، زیرا اکثر کسانی که شغل های تجاری دارند، باید برای جابجایی کالاهای شان به کشورهای دیگر و یا صادرات و واردات از خدمات ارسال بار به خارج از کشور استفاده نمایند.

به طور کلی خدمات ارسال بار به خارج از کشور به سه صورت امکان پذیر است که در این قسمت آن را شرح خواهیم داد:

· حمل بار از طریق هوایی

· حمل بار از طریق بار زمینی

· حمل بار از طریق دریایی

حمل بار به خارج از کشور از طریق زمینی

در این روش برای ارسال بار به خارج از کشورهایی که در همسایگی ایران قرار دارند امکان پذیر است. مانند ترکیه، عراق، ارمنستان. با این روش افرادی که قصد دارند کالاهای خود را به خارج ارسال کنند باید هزینه ای را پرداخت کنند تا از این خدمات بهره مند شوند.

به شما توصیه می کنیم اگر حجم اسباب و وسایل تان آنقدر زیاد نیست و از سوی دیگر برای ارسال بار عجله دارید، حتما از روش های هوایی استفاده کنید چراکه ارسال بار هوایی هم ارزان تر است و هم سریع تر صورت می گیرد. همانطور که می دانید شما باید پیش از اینکه بار به کشور ارسال شود در مقصد حضور داشته باشید. برای رفتن به کشور مقصد از طریق زمینی می توانید به چند صورت اقدام کنید. برای مثال با خرید بلیط قطار این کار امکان پذیر است.

حمل بار به خارج از کشور از طریق دریایی

در این روش می توان از خدمات فریت بار و یا کارگو هم استفاده نمود. در واقع برای هرکدام از طریقه های ارسال بار چه از روش زمینی و چه هوایی و دریایی می توانید از خدمات کارگو و فریت بار استفاده کنید. برای ارسال بار از طریق دریا ابتدا باید اجناس و وسایل تان آماده شود و سپس به وسیله کانتینرهای مخصوص به داخل کشتی انتقال یابد. امروزه بسیاری از مردم روش هوایی را انتخاب می کنند. اما روش های دیگری هم برای افراد وجود دارد مخصوصا اگر بار مورد نظر وسایل سنگینی باشند.

روش های ارسال بار به خارج از کشور

حمل بار به خارج از کشور از طریق هوایی

معمولا این روش مخصوص خدمات کارگو است که به صورت هوایی انجام می شود. از جمله هواپیماهایی که امروزه در کل دنیا برای ارسال بار به خارج از کشور مورد استفاده قرار می گیرند هواپیماهای ایلیوشین و آنتونوف هستند که دارای ایمنی بسیار بالایی و ظرفیت بسیاری هستند. برای اینکار ابتدا باید خودتان زودتر از اینکه بار اسال شود به کشور مقصد برسید. می توانید با تهیه یک بلیط هواپیما خارجی از مستر بلیط به راحتی اقدام به این امر نمایید.

خدمات فریت بار که مخصوص مسافرانی است که بود که قصد اسباب کشی به کشوری دیگر را داشتند از طریق این روش امکان پذیر است. حمل بار از طریق هوایی همیشه یکی از به صرفه ترین روش های ارسال بار به خارج از کشور بوده است. اگر قصد مسافرت ب خارج از کشور را دارید می توانید با تهیه یک بلیط هواپیما با خیال راحت مسافرت کنید و سپس بار خود را در کشور مقصد تحویل بگیرید.

منبع: آژانس بازاریابی اسپاتنا

:
:
:
آخرین اخبار