تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۱۸۷۴۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش بینی یک میلیون تردد در اربعین امسال از مرز شلمچه
  نماینده اداره کل اتباع خارجی وزارت کشور در ستاد اربعین گفت: پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال یک میلیون تردد از مرز بین المللی شلمچه در استان خوزستان صورت گیرد.

 حجت‌الاسلام محمد صالحی سه شنبه در نشست ستاد اربعین شهرستان خرمشهر در مرز شلمچه اظهار داشت: در اربعین پارسال حدود ۸۰۰ هزار تردد در مرز شلمچه ثبت شد که پیش بینی می شود این آمار امسال به یک‌ میلیون تردد افزایش یابد که یک‌سوم آن‌ها را اتباع غیر ایرانی شامل می شوند.
وی همچنین با اشاره به پیش بینی تردد ۳۰۰ هزار تردد زایران خارجی اربعین از مرز شلمچه بیان داشت:آمار پیش بینی شده در خصوص تردد زایران خارجی در ایام اربعین از مرز شلمچه تقربی است اما با احتساب اینکه اربعین پارسال ۱۳۰ هزار نفر از اتباع غیر ایرانی از ۹۹ کشور از مرز شلمچه تردد کردند پیش بینی می شود امسال این تعداد به ۳۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

نماینده اداره کل اتباع خارجی وزارت کشور در ستاد اربعین  زائران غیر ایرانی در اربعین را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: دسته اول دارای کارت سبز هستند که با همان دفترچه به مرز مراجعه می‌کنند و ویزا احتیاج ندارند و نیاز نیست هزینه‌ای به جر هزینه بیمه و هلال‌احمر پرداخت کنند.
حجت الاسلام صالحی افزود: دسته دوم گذرنامه بین‌المللی دارند که در حال تلاش برای رایگان کردن ویزای آن‌ها هستیم که این امر هنوز اجرایی نشده است.
وی از احتمال حذف روادید برای اتباع عراقی خبر داد و گفت: اتباع عراقی برای عبور از مرز باید ۱۰ دلار پرداخت کنند که در حال رایزنی برای رایگان کردن تردد اتباع عراقی با دفترچه تردد هستیم که نتیجه فردا اعلام خواهد شد.
صالحی  در ادامه بابیان اینکه میزان خدمات‌دهی در مرز شلمچه به زایران خارجی اربعین در سال گذشته رضایت‌بخش نبوده است، افزود: باید این امر که مرز شلمچه آبروی نظام است را مد نظر قرارداد و با اتباع خارجی همچون مهمان برخورد کرد.
وی افزود: شیعیانی که از سایر کشورها از مسیر ایران در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند همچون سنگربانان جمهوری اسلامی ایران و مدافعان کشور هستند و باید برنامه‌ریزی لازم برای خدمت رسانی مطلوب به آنها صورت گیرد.

 در اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

چذابه در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی می باشد.

 به گزارش ایرنا بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷ مهرماه ۱۳۹۸ مطابق با بیستم صفر روز اربعین حسینی است.

حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان از هفتم مهرماه (اول صفر) شروع می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار