تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۱۸۷۵۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شور و شعور حسینی دو بال برای رسیدن به اهداف قیام امام حسین(ع) است
نمانیده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به این‌که برپایی یک موکب سعادت است اما حادثه عاشورا هم شور و هم شعور داشت گفت: عزاداری شور حادثه عاشورا است اما برای رسیدن به اهداف امام حسین(ع) دو بال پرواز می‌خواهیم که شور و شعور حسینی است.
 حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد امروز در گردهمایی مدیران مواکب حسینی اهواز با تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و ریشه‌های تحقق حادثه کربلا اظهار داشت: ریشه‌یابی عوامل وقوع حادثه عاشورا بسیار با اهمیت است.

وی با اشاره به این‌ که حادثه عاشورا دو چهره دارد بیان کرد: نخست اینکه انسان از وجود برخی‌ افراد با شهید کردن امام زمان خود تعجب می‌کند و چهره دیگر نیز دیگر نیز برعکس است.

نمانیده ولی‌فقیه در استان خوزستان با طرح این پرسش که امروزه مشگل جامعه چیست؟ خاطرنشان کرد: اگر اربعین حسینی، عاشورا و شب‌های قدر نتوانند مشکل معنوی جامعه را برطرف کنند عاشورا نیستند.

وی عاشورا را به دو قسم عاشورای با خاصیت و بی‌خاصیت برشمرد و ادامه داد: عاشورای با خاصیت، عاشورایی است که به درس‌ها و پیامدهای عاشورا و حضرت سیدالشهدا(ع) لبیک‌ گفت. اگر بتوان در مسیر کاروان امام حسین(ع) بستر و زمینه‌ای را فراهم کرد می‌توان مشکلات جامعه را برطرف کرد.

موسوی‌فرد افزود: در صدر اسلام کسانی بودند که 50 سفر حج و 25 سفر‌ حج با پای پیاده را رفته‌اند اما در نهایت مورد لعن‌ امام زمان خود قرار گرفته‌اند.

امام جمعه اهواز تأکید کرد: همه دست به دست هم بدهند و هر ساله نقاط قوت و ضعف آسیب‌شناسی در اربعین حسینی شود و اینکه چه مقدار توانستیم آسیب‌های اجتماعی را در سایه عاشورا را برطرف کنیم.

وی با اشاره به این‌که برپایی یک موکب سعادت است اما حادثه عاشورا هم شور و هم شعور داشت، عنوان کرد: مواکب متعدد، عزاداری، سینه‌زدن‌ها و زنجیرزدن‌ها شور حادثه عاشورا است اما برای رسیدن به اهداف امام حسین(ع) دو بال پرواز می‌خواهیم که شور و شعور حسینی است.

موسوی‌فرد اظهار داشت: دلیل امام حسین(ع) از اینکه در شب عاشورا که بیعت را از اصحاب خود برداشت اما در روز عاشورا اعلام هل من ناصر ینصرنی می‌کند این است که می‌خواهند یک پالایشی اتفاق بیفتد تا در روز عاشورا یک نفر به لشکر دشمن نپیوندد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان ادامه داد: هدف هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) این است که نباید در سپاه دشمن یک طیب و طاهر حضور داشته باشد اما از پیوستن به لشکر خود ترس داشته باشد.

وی هدف از زیارت امام حسین(ع) را نهادینه کردن رفتارهای حضرت در وجود خود و جامعه شیعی است اظهار داشت: همه خدمت‌ها به زائران امام حسین(ع) شور حسینی است اما شعور اباعبدالله الحسین(ع) نماز اول وقت است.

موسوی‌فرد با بیان این‌که هر سال باید در اربعین حسینی نوآوری داشته باشیم، افزود: این نوآوری علاوه بر کم و کیف خدمت به زائر امام حسین(ع)، افزایش شعور حسینی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به این‌که برای حذف ویزا و روادید خون دل‌ها خورده شده است، خاطرنشان کرد: برخی می‌خواهند پول هنگفتی را از اربعین حسینی به جیب خود بزنند. باید زمینه را به نحوی فراهم کرد که زائر در طول مسیر دغدغه نداشته باشد.

وی با بیان این‌که اربعین امام حسین(ع) زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم می‌کند اظهار داشت: تلاش‌ها باید در جهت شعور اباعبدالله(ع) وجود داشته باشد یعنی هر موکبی قبل از غذا دادن ابتدا نماز اول وقت برپا کنند.

موسوی‌فرد با تأکید براینکه در بخش فرهنگی زیبایی‌های حادثه عاشورا نمایش داده شود، ادامه داد: هر موکبی علاوه بر هزینه برای غذا و اسکان زائر، بخشی از هزینه‌ها برای کاهش آسیب‌های جامعه صرف کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به این‌که هر موکبی باید از یک روحانی برخودار باشد تا بتوان تغذیه فرهنگی را انجام داد، خاطرنشان کرد: این کار را به حول و قوه الهی انجام خواهیم داد.

وی با بیان این‌که باید برای خروجی از مرز شلمچه باید خروجی جدا داشته باشیم، بیان کرد: مرز چزابه باید مسیر جداگانه داشته باشد، بنده هم به سهم خودم سعی می‌کنم ‌که بتوان مشکلات را برطرف کرد‌.

موسوی‌فرد با اشاره به این‌که هر کجا‌ نام‌ امام ‌حسین(ع) می‌درخشد، خادمان حضرت حضور دارند گفت: در حالی که در سخت‌ترین شرایط اقتصادی به سر می‌بریم اما موکب‌داران برای اباعبدالله الحسین(ع) حساب جداگانه دارند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار