تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۸۷۵۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمک ۱۰۰ میلیارد ریال مسلمانان هند به سیل‌زدگان خوزستان
 نماینده رهبر معظم انقلاب در کشور هندوستان گفت: مسلمانان هند مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال به مردم سیل‌زده استان خوزستان کمک کردند.

حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌پور که برای کلنگ زنی چند پروژه بهداشت و درمان به خوزستان سفر کرده صبح روز چهارشنبه در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود:مسلمانان و شیعیان هندوستان به صورت خودجوش با سیل‌زدگان ایران مشارکت و همدلی داشتند، و برخی از آنها در مراجعه به دفتر ما در هندوستان از وقوع سیل و رنجیده شدن رهبرمعظم انقلاب در این قضیه اظهار ناراحتی داشتند و این موضوع باعث شد که ما اقداماتی در کشور هندوستان انجام دهیم.

وی گفت: کشور هندوستان دارای ۲۵۰ میلیون مسلمان است که از این تعداد حدود ۴۰ میلیون نفر شیعه هستند. همچنین تعداد زیادی از مردم این کشور محب خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هندوستان افزود: شیعیان در مناطق مختلف به ویژه کشمیر عشق و علاقه بسیاری به اسلام، و شیعه دارند و همه ساله، در سالگرد رحلت امام خمینی(ره) مراسم‌های چند ده هزار نفری برگزار می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مقاومت انقلاب اسلامی در برابر استکبار بسیار ستودنی است گفت: تنها کشوری که در برابر استکبار ایستاده و هزینه  می دهد، ایران اسلامی است.

حجت الاسلام مهدوی پور بیان کرد: هدف از حضور ما در خوزستان، ابراز همدلی مسلمانان و شیعیان هندوستان با مردم سیل زده این استان است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز گفت: این اتفاق بسیار مهمی است که مردم هندوستان با فرهنگ اسلام ناب محمدی آشنا شوند. وجود مقدس امام علی که  همه چیز خود را فدای اسلام کردند و برافراشته شدن پرچم اسلام نتیجه ایثارها و از خودگذشتگی های او و اهل بیتش است.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد با بیان اینکه هندوستان و پاکستان و  بسیاری از کشورهای اسلامی و به ویژه دسته ای از شیعیان هندوستانی به شدت نسبت به انقلاب اسلامی علاقه‌مند هستند افزود: بسیاری از مردم جهان نسبت به ایران اسلامی ابراز محبت می‌کنند. همانگونه که امام خمینی(ره)و رهبر معظم انقلاب می فرمایند شعارهای انقلاب اسلامی ایران به زبان فطرت انسان‌ها است و توانسته در قلب مردم جهان نفوذ کند.

وی گفت: بزرگ ترین ثروت، محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و تا زمانی که این موضوع در دل مردم جریان دارد، تفکر تاریک وهابیت هیچ کاری نمی تواند بکند.

دبیر مجمع خیرین سلامت کشور نیز در این دیدار گفت: امروز کار ساخت یک خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت در روستاهای حمیدیه و یک خانه بهداشت در اروندکنار آبادان آغاز می شود.

اسماعیل غنیان افزود: هدف از این سفر پوشش بخشی از مشکلات بخش سلامت این روستاها توسط انجمن خیرین کشور است.

به گزارش ایرنا، سیلاب فروردین امسال در خوزستان حدود ۱۲۵ هزار میلیارد ریال به تاسیسات عمومی و زیربنایی، صنعتی، کشاورزی و مسکونی خسارت وارد کرد و بر زندگی ۴۰۰ هزار نفر در ۲۱ شهرستان این استان نیز تاثیر گذاشت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار