تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۱۸۷۵۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک کتاب با موضوع دفاع مقدس در خرمشهر رونمایی شد
 در آستانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس کتاب‌ "تا شقایق هست" با موضوع هشت سال جنگ تحمیلی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر رونمایی شد.

رضا خدری نویسنده این کتاب  گفت:کتاب تا شقایق هست در باره روزهای نخستین تجاوز رژیم بعث عراق به خاک میهن اسلامی و خرمشهر نوشته شده است.

وی افزود: در این کتاب خاطرات نخستین روزهای جنگ تحمیلی و ورود ارتش بعث عراق به جاده شلمچه نگارش شده همچنین چگونگی ارسال خبر حمله نیروهای متجاوز بعثی به روزنامه کیهان در تهران به رشته تحریر در آمده است.

خدری گفت:هنگامیکه در نخستین ساعات اولیه تجاوز ارتش بعث عراق به خاک میهن اسلامی خبر آن به روزنامه کیهان در تهران ارسال شد و اعلام گردید که نیروهای متجاوز دشمن از مرز شلمچه وارد خاک میهن اسلامی شده اند چندان مورد توجه قرار نگرفت.

وی افزود: کتاب تا شقایق  هست حاوی سکانس هایی از روزهای اولیه جنگ تحمیلی است که به صورت مفصل به آن پرداخته شده است.

خدری همچنین به رونمایی از دیگر اثر خود ،کتاب "از نهضت تنباکو تا انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی" اشاره کرد و گفت: این کتاب در باره تحریم تتباکو از سوی آیت الله میرزای شیرازی در زمان قاجاریه است که در بخش پایانی آن پیروزی انقلاب اسلامی و فرار شاه از ایران شرح داده شده است.

رضا خدری در دوران جنگ تحمیلی به عنوان عکاس و خبرنگار در جبهه های نبرد حضور داشت.

به گزارش ایرنا در مراسم رونمایی از این ۲ کتاب معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر و معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند همچنین جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند.

۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ ارتش متجاوز بعث عراق با عبور از مرزها به خاک میهن اسلامی حمله کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار