تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۱۸۷۵۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۸۶۰ کلاس درس در خوزستان آماده افتتاح هستند
 مدیر کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس خوزستان گفت: ۲۵۴ پروژه مدرسه سازی در قالب ۸۶۰ کلاس درس در استان با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال ابتدای مهر ماه امسال آماده بهره برداری هستند.

 علی قربانی شامگاه چهارشنبه در حاشیه شورای آموزش وپرورش استان در سرسرای استانداری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خوزستان سومین استان کشور در تکمیل پروژه های مدرسه سازی برای سال تحصیلی جدید است بیان کرد: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز استان در جذب اعتبارات نیز دومین استان کشور است و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و ۲۰میلیارد ریال اعتبار استانی را جذب کرده است.

پایان تعمیر مدارس مناطق سیل زده خوزستان

قربانی اظهار داشت: ۱۱۳ مدرسه در خوزستان در سیل اخیر آسیب جدی دیدند که ۷۸ مدرسه نیاز به تعمیر داشتند و تمام این مدارس تعمیر شدند و تعدادی مدرسه نیز جدید ساخته شدند که تا ۲ هفته آینده بهره برداری می شوند.

مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز خوزستان بیان کرد: سیل اخیر در استان ۸۰۰میلیارد ریال به مدارس خسارت وارد کرد که ۳۰۰میلیارد ریال از این میزان خسارت با کمک خیران جبران شد.

وی گفت: همچنین خیران استان ۴۰۰ میلیارد ریال برای ساخت ۱۶۰کلاس درس در مناطق سیل زده استان پرداخت کردند.

زلزله ۷۰۰میلیارد ریال به مدارس مسجدسلیمان آسیب زد

مدیر کل نوسازی ، توسعه وتجهیز استان بیان کرد: زلزله تیر ماه امسال در مسجد سلیمان  به ۴۸ مدرسه در این شهرستان ، خسارتی ۷۰۰ میلیارد ریالی وارد کرد که از این تعداد ۳۵ مدرسه نیاز به تعمیر داشتند.

وی با بیان اینکه ۳۴ مدرسه ازاین تعداد تعمیر شده افزود:  تنها یک مدرسه به دلیل شدت خسارت باقی مانده که تا پایان آذر ماه تعمیر می شود.

قربانی ادامه داد: مقرر شده است که ۱۳ مدرسه نیز در مسجد سلیمان ساخته شود که با ساخت این مدارس تا ۲ سال آینده فضای آموزشی این شهرستان به میانگین استان نزدیک می شود.

قربانی بیان کرد: در تابستان امسال هزار کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال ساخته شد.

وی گفت: از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خوزستان مجوز توسعه مدارسی که تراکم دانش آموزی زیادی دارند گرفته شده تا با ساخت و توسعه کلاس درس در این مدارس از تراکم دانش آموزان کاسته شود.

مدیر کل نوسازی وتوسعه وتجهیز استان با اشاره به اینکه تجهیزات و لوازم بسیاری از مدارس در خوزستان مناسب نیست بیان کرد: بیشتر مدارس استان با کمبود وسایل سرمایشی مواجهند و تنها ۳۰ درصد مدارس استان تجهیزات سرمایشی مناسب دارند.

قربانی بیان کرد: اگر سالانه ۶ هزار کولر برای مدارس استان خریداری شود تا پنج سال آینده وضعیت مدارس استان در بحث وسایل سرمایشی به حالت مطلوب می رسد.

مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان در ادامه با اشاره به دستورالعمل استاندار خوزستان مبنی بر برچیده شدن کلاس های کانکسی در خوزستان تا مهر ماه سال ۹۸ افزود: به دلیل مشکلاتی که با آن مواجه بودیم از ۳۵۰ کلاس کانکسی موجود در استان موفق به حذف ۲۵۰ کلاس شدیم که ۵۰ کلاس کانکسی تا آخر آبان ماه و ۵۰ کلاس کانکسی دیگر تا دی ماه امسال برچیده خواهند شد.

حذف بخاری های نفتی از مدارس خوزستان

قربانی افزود: در حال حاضر یک هزار و ۱۷۰ کلاس درس در استان دارای بخاری نفتی هستند که سلامت و جان دانش آموزان در این کلاس ها در خطر است.

وی گفت: تا قبل از فصل سرما تمامی این کلاس های درس به بخاری های برقی تجهیز خواهند شد.

اغلب فرمانداران خوزستان به آموزش و پرورش اهمیت نمی دهند

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: در اکثر شهرستان ها فرمانداران اهمیت و توجهی به بحث آموزش و پرورش ندارند، تا کنون این موضوع را به صورت مکتوب به مسئولان مربوطه اعلام نکردم اما با توجه به  شرایط استان لازم است با این فرمانداران برخورد جدی شود.

وی گفت: برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش و تعالی و پیشرفت حوزه آموزش باید تمامی دستگاه ها همکاری کنند، آموزش و پرورش به تنهایی توانایی مقابله با این همه مشکلات را ندارد.

خوزستان دارای ۴۰ منطقه آموزشی با ۱۰ هزار مدرسه است و جمعیت دانش آموزی استان یک میلیون و یکصد هزار نفر است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار