تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۱۸۷۵۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از سه هزار ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در خوزستان برگزار می‌شود
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: در طول هفته دفاع مقدس سه هزار و ۱۶۵ ویژه برنامه در سراسر استان خوزستان برگزار می‌شود که از جمله آنها برگزاری یادواره شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریورماه در اهواز است.

سردار سرتیپ حسن شاهوارپور روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: دیدار با خانواده های شهدا، جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس، اهدای ۲۰۰ سری جهیزیه به خانواده های نیازمند عین۲، بامدژ، شیبان و حمیدیه و توزیع ۲ هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان مناطق حاشیه اهواز از مهمترین برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان خوزستان می باشند.

وی گفت: تحویل ۳۵ باب منزل ساخته شده برای مددجویان کمیته امداد خمینی(ره)، تعمیر یکهزار و ۲۰۰ واحد آسیب دیده، غبار روبی مزار شهداء و اعزام یک گروهان از نیروهای عرب برای حضور در مراسم رژه تهران بخشی دیگر از اقدامات این هفته است.

سردار شاهوار پور همچنین بیان داشت:در سال ۵۹ که درخت انقلاب اسلامی هنوز تنومند نشده بود رژیم بعث عراق با تحریک استکبار جهانی در روز ۳۱ شهریورماه بیش از ۲۰ نقطه حساس کشور به ویژه استان خوزستان را مورد هدف قرار داد.

وی ادامه داد: در این روز نیروهای صدام جنگی همه جانبه را علیه ایران آغاز کردند، در ۶ ماهه نخست جنگ تحمیلی به دلیل غافلگیری نیروهای ایران، دشمن برتری نسبی در میدان جنگ زمینی و هوایی داشت و توانست بخش هایی از کشور را اشغال کند اما در ادامه با مقاومت نیروهای مردمی و نیروهای مسلح دشمن عقب نشینی کرد.

سردار شاهوارپور بیان کرد: تجهیزات نیروهای ایران در مقابل دشمن بسیار ناچیز بود اما مقاومت مردم سبب شد دسترسی دشمن به نقاط حساس از جمله جاده استراتژیک خوزستان به سمت خرم آباد محقق نشود.

وی ادامه داد: دشمن در دوران جنگ تحمیلی به پنج استان مرزی حمله کرد اما هدف اصلی آن خوزستان بود به طوریکه تصرف سه روزه این استان را جزء برنامه های خود عنوان کرده بود.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان یادآور شد: دوران جنگ تحمیلی آسیب های بسیاری به کشور زد و سبب به شهادت رسیدن تعداد زیادی از رزمندگان و مردم شد اما یکی از مهم ترین محاسن آن ناامیدی دشمن از تصرف حتی یک وجب از خاک ایران بود.

وی با بیان اینکه پشتوانه مقاومت ملت ایران در برابر فشارهای ظالمانه باورهای دینی است که این مقاومت با دست‌ خالی، در برابر ائتلاف دشمن در دوران جنگ تحمیلی به خوبی نشان داده شد.ادامه داد: درحال حاضر نیز دشمن با تحریم های ظالمانه به ویژه در حوزه اقتصادی به دنبال اعمال فشار بیشتر است اما پشتوانه ملت ایران تجربه مقاومت دوران دفاع مقدس بر گرفته از باورهای دینی است، دشمن همیشه از گرامیداشت هفته دفاع مقدس نگران بوده است و سال گذشته با انجام یک حادثه تروریستی به دنبال تلخ کردن این هفته در کام ملت ایران بود.

سردار شاهوارپور با اشاره به آمادگی بالای نیروهای مسلح برای برگزاری مراسم رژه امسال گفت: نیروهای مسلح با اقتدار و توانمندی جلوی تمام متجاوزان به کشور می ایستند.

وی با بیان اینکه اقدامات تروریستی در تمام جهان مضمون است بیان کرد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی بیش از ۱۷ هزار نفر به وسیله ترور به شهادت رسیده اند، تروریست ها بدانند فرهنگ ترور هیچگاه پایدار نیست.

سردار شاهوارپور اظهار داشت: ۶ نفر اصلی حادثه تروریستی سال گذشته اهواز در همان مراسم به هلاکت رسیدند پس از آن برخی نیروهای پشتیبان نیز دستگیر شدند که برای برخی از آنها حکم اعدام صادر شده و اتهامات عده ای دیگر نیز درحال بررسی است.

۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ ارتش متجاوز بعث عراق با عبور از مرزها به خاک میهن اسلامی حمله کرد.

۳۱ شهریورماه سال گذشته در زمان برگزاری رژه نیروهای مسلح به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس تروریست ها با حمله به محل رژه در اهواز ۲۴ نفر را شهید و بیش از ۶۰ را مجروح کردند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار