تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۸۷۵۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ظرفیت پلیس راه در ایام اربعین افزایش می‌یابد
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا و رئیس قرارگاه اربعین نیروی انتظامی گفت: با توجه به پیش بینی افزایش تردد زائران اربعین به گذرگاه‌های مرزی ظرفیت پلیس راه برای کاهش سوانح رانندگی افزایش می‌یابد.

سردار محسن فتحی زاده پنجشنبه در جریان بازدید از گذرگاه مرزی شلمچه در استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: پیش بینی ها حاکی از افزایش شمار زائران در ایام اربعین امسال است و نیروی انتظامی طرح ها و اقدامات امنیتی و انتظامی متعددی را در بخش های مختلف در مرزها و مسیر گذرگاه های اربعین پیش بینی کرده است.

وی نصب علائم هشدار دهند و برطرف کردن معایب جاده های منتهی به گذرگاه های اربعین را از اقدام های در حال انجام دانست وگفت:با توجه به پیش بینی افزایش تردد زایران اربعین از دستگاههای متولی در چهار گذرگاه اربعین کشور خواسته شده تا ظرفیت پارکینگ ها در حوالی گذرگاه های مرزی را تا ۳۰ درصد افزایش دهند.

سردار فتحی زاده با تاکید بر تامین امنیت پارکینگ ها در گذرگاه های مرزی گفت: زائران نکات امنیتی لازم را رعایت کرده و برای پارک خودرو تنها از پاکینگ های مورد تایید نیروی انتظامی استفاده کنند.

وی به بازدید خود از مرزچذابه اشاره کرد و گفت: درکمربندی بستان، سه راه نفت تا موکب های  چذابه گره های ترافیکی وجود دارد و درخواست شده تا قبل از حرکت رسمی زائران اربعین این گره های ترافیکی برطرف شوند.

رئیس قرارگاه اربعین ناجا به افزایش گیت های کنترل گذرنامه در پایانه های مرزی اشاره کرد و گفت:تلاش همه مسئولان عبور زایران بدون دغدغه از پایانه های مرزی است.

* زائران اربعین با گذرنامه معتبر راهی مرز شوند

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا و رئیس قرارگاه اربعین ناجا گفت:با توجه به رایگان شدن رواید رابعین زائران حتما با گذرنامه معتبر به پایانه های مرزی مراجعه کنند چرا که از خروج زائران بدون گذرنامه جلوگیری می شود.

وی افزود: هم اکنون شاهد افزایش متقاضیان دریافت گذرنامه در کشور هستیم  که این بیانگر حجم بالای متقاضیان شرکت در پیاده روی اربعین امسال است.

به گزارش ایرنا رئیس قرارگاه اربعین نیروی انتظامی به همراه جمعی از فرماندهان انتظامی استان خوزستان روز پنجشنبه از پایانه مرزی چذابه در استان خوزستان نیز بازدید کرد.

در اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و چذابه در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی می باشد.

 به گزارش ایرنا بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷ مهرماه ۱۳۹۸ مطابق با بیستم صفر روز اربعین حسینی است.

حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان از هفتم مهرماه (اول صفر) شروع می‌شود.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار