تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۸۷۵۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بورس می تواند پاسخگوی نقدینگی های سرگردان در جامعه باشند
  مشاور بازرگانی اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به اینکه در حال حاضر حجم بالایی از نقدینگی در جامعه سرگردان است، گفت: بورس می تواند برای سرگردای نقدینگی های موجود در جامعه، پاسخگوی مناسبی باشد.

مهران بیات روز پنجشنبه در حاشیه کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی اهواز اظهارداشت: بر اساس اعلام بانک مرکزی حجم نقدینگی در خردادماه سال جاری به بیش از ۲۰۰۰ هزار(۲ هزار هزار ) میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۵.۱ درصد افزایش را نشان می ‌دهد.

وی با ابراز نگرانی از این میزان از پول سرگردان ، بیان داشت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود یکی از مهم ترین چالش های امروز دولت جمع کردن و ساماندهی این میزان نقدینگی است.

این کارشناس حوزه بورس، یادآور شد: بورس بهترین محل ممکن برای چنین حجمی از سرمایه است اما متاسفانه اطلاع رسانی و آموزش برای ورود به بازار سرمایه در استانی مانند خوزستان چندان بچشم نمی خورد.

بیات با تاکید بر اینکه ارائه آموزش های لازم از سوی متولیان می تواند ریسک جابجایی سرمایه ها به بورس را کاهش دهد، گفت: در این صورت می توان امید داشت که علاوه بر حل مشکل دولت برای کنترل تورم، گشایش قابل توجه ای در رونق تولید و اقتصاد استان و حتی کشور به وجود بیاید.

این کارشناس ارشد بورس تصریح کرد: اگر هم عده از صاحبان این نقدینگی ها قصد سرمایه گذاری در فعالیت های تولیدی را داشته باشد اما این فرآیندهای صدور مجوزها است که آنها را دلسرد به ادامه کار می کند.

وی بیان داشت: بنابر این یکی از دلایلی که سرمایه گذاری در استان خوزستان را با محدودیت روبه رو کرده، سخت گیری هایی است که اغلب از سوی دستگاه های اجرایی صورت می گیرد.

بر اساس این گزارش، استان خوزستان جایگاه ششم از نظر تعداد فعالان در بورس را به خود اختصاص داده است.

کمبود آگاهی مردم از شرایط فعالیت در بورس باعث شده تا طی سال های اخیر بخش قابل توجه ای از سرمایه های جامعه در بازارهای کاذب مانند ملک، ارز و طلا جذب شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار