تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۸۷۵۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روزانه ۲۵ هزار متر مکعب آب غدیر به شبکه آبرسانی آبادان اضافه می شود
استاندار خوزستان از افزایش سهمیه آب خط غدیر به آبادان خبر داد و گفت: به منظور افزایش پمپاژ آب غدیر به شبکه آبرسانی آبادان مقرر شد روزانه ۲۰ تا ۲۵ هزار متر مکعب آب از طرح غدیر به این شهرستان اضافه شود.

غلامرضا شریعتی پنجشنبه در حاشیه نشست بررسی مسایل و مشکلات آب آشامیدنی، کشاورزی و شیلات شهرستان خرمشهر در جمع خبرنگاران از افزایش خروجی آب از سدهای گتوند و سد دز خبر داد و گفت: قرار است برای افزایش سهمیه آب آشامیدنی آبادان خروجی آب از سدهای گتوند و سد دز اقدام شود ضمن بالا رفتن کیفیت آب کمیت آب نیز جبران شود.

وی افزود: علاوه بر این سازمان آب و برق خوزستان پنج کیلومتر لوله پلی اتیلن ۵۰۰ اینچی به امور آب و فاضلاب روستایی جهت بهبود آب و اصلاح شبکه روستایی تحویل می دهد.

شریعتی در ادامه گفت: مقرر شد علاوه بر افزایش آب شهری ۱۰ هزار متر مکعب آب به روستاهای آبادان نیز اختصاص یابد.

استاندار خوزستان تامین ۱۰ بیل میکانیکی برای لایروبی نهرهای اصلی کشاورزی آبادان را از دیگر مصوبات جلسه امروز بیان کرد و گفت: در این راستا طرح مطالعاتی برای لایروبی نهرهای فرعی زمین های کشاورزی آبادان در حال انجام است و به محض اتمام طرح مطالعاتی تصمیمات لازم اتخاذ خواهیم کرد ضمن اینکه کارگروه کشاورزی برای بحث های آب کشاورزی به ریاست فرماندار و معاونان مدیران کل تشکیل شد و به صورت ماهانه و درصورت ضرورت ۲ هفته یک بار جلسات این کارگروه برگزار می شود.

شریعتی با اشاره به مجوز صید ماهیگفت: در خصوص صدور مجوز صید در شورای تامین این موضوع مطرح شده تصمیمات نهایی گرفته نشد اما سعی می کنیم که مجوز صید برای رفع بیکاری و اشتغال جوانان صادر شود.

در جلسه بررسی مسایل و مشکلات آب آشامیدنی، آب کشاورزی و شیلات شهرستان آبادان مقرر شد که خروجی آب از سدهای گتوند و سد دز به شبکه آبرسانی غدیر تزریق و به سمت آبادان پمپاژ شود.

در این نشست مدیران کل آبفای شهری و روستایی، شیلات و جهاد کشاورزی خوزستان و مسئولان محلی شهرستان آبادان و سه نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

کل شبکه فاضلاب آبادان پیش از آغاز جنگ تحمیلی ۱۴۵کیلومتر شبکه شرکتی و ۱۴۵ کیلومتر شبکه شهری بود که از سال ۷۰ تا ۹۲ با اجرای پروژه های فاضلاب ۴۳۳ کیلومتر به شبکه فاضلاب آبادان اضافه شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار