تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۱۸۷۶۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حدود پنج هزار کلاس کانکسی در کشور وجود دارد
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: اکنون در کل کشور چهار هزار و ۸۰۰ کلاس تا پنج هزار کلاس درس کانکسی داریم. البته همه می دانند که کانکس ایمن است و هرساله از نظر سرمایشی و گرمایشی هم تمهیدات لازم برای آنها اندیشیده می شود.

«مهراله رخشانی‌مهر» افزود: کلاس های کانکسی از حدود ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته در کشور فعالیت داشته است.
وی درباره اینکه آیا برنامه ای برای جمع آوری کلاس های کانکسی داریم، اظهار داشت: در گام اول برنامه ریزی شده است که مدارس خشتی و گِلی جمع آوری شود سپس برای جمع آوری مدارس کانکسی و سنگی هدف گذاری می شود.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: در زمان حاضر یک هزار مدرسه خشتی و گلی در کشور وجود دارد که به جز ۱۶۰ مدرسه که در سیستان و بلوچستان است، همه این مدارس تا مهرماه ۹۸ برچیده می شود.
وی خاطرنشان کرد: برای برچیده شدن مدارس خشتی و گلی و جایگزین شدن این مدارس با مصالح باکیفیت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

۱۰ هزار کلاس درس نوساز برای مهر آماده است
وی در مورد نوسازی و مقاوم سازی مدارس و اینکه دانش آموزان برای بازگشایی مدارس مشکلی نداشته باشند،  نیز اظهار داشت: در حوزه آموزش برای ساماندهی وضعیت مدارس «پروژه مهر» به اجرا گذاشته و در این رابطه برنامه ریزی ها انجام شده است و پیش بینی می شود مهر امسال با خوبی آغاز شود.
رخشانی مهر اضافه کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز ۱۰ هزار کلاس درس نوساز را برای مهرماه امسال آماده کرده است.
وی درباره اینکه بخاری های نفتی نیز از مدارس برچیده می شود، تصریح کرد: ۲۴ هزار بخاری نفتی نیز از مدارس جمع می شود و از مهرماه سیستم های استاندارد گرمایشی برای مدارس در نظر گرفته شده است.

مقاوم سازی مدارس ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه مقاوم سازی مدارس کشور نیز در دستور کار این سازمان است، گفت: مقاوم سازی یک پروژه طولانی است که از سال ۸۲ شروع شده و همچنان ادامه دارد و با این روند تخصیص اعتبارات می توان گفت تا مدت زمان زیادی ادامه دارد.
وی ادامه داد: برای مقاوم سازی مدارس ۹۰ هزار میلیارد تومان هزینه تخریب، ساخت و بازسازی نیاز است که ما با سالی ۳ هزار میلیارد تومان آن را پیش می بریم که بسیار هزینه بر است اما با این اعتباراتی که هرساله تخصیص داده می شود به طور قطع تا سال های سال این کار ادامه خواهد داشت.

اغلب مدارس مناطق سیل زده برای مهر آماده است
وی اظهار داشت: به مدارس مناطق سیل زده بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شد که این میزان برای ساماندهی باید هزینه شود. در کوتاه مدت در مناطق سیل زده مدارس آماده شده است و در بلندمدت ساخت مدارس را دنبال می کنیم.
وی با اشاره به اینکه برای مدارس مناطق سیل زده به عنوان نمونه در شهرستان پلدختر و معمولان از مدارس پیش ساخته استفاده شده است، تصریح کرد: در بخشی از موارد از مدارس کانکسی و در بخشی دیگر از مدارس پیش ساخته استفاده می شود که نمونه آن را در مناطق زلزله زده کرمانشاه استفاده کردیم. البته کانکسی های کرمانشاه جمع آوری و به شهرستان پلدختر آورده شده است.
 براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، آخرین آمار ثبت نام دانش آموزان (بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سناد)، تا ۲۵ شهریورماه ۱۴ میلیون و ۴۶۸هزار و۷۴۴ نفر است./

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار