تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۱۸۷۶۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای ۳۰۰ برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس دراندیمشک
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس ۳۰۰ برنامه در این شهرستان اجرا می شود.

احسان کریم پور افزود: از این تعداد برنامه، یکصد عنوان برنامه فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و ارزش های دفاع مقدس تعیین شده است.
وی افزود: صبحگاه مشترک، برپایی نمایشگاه‌های مختلف، اعزام گروه‌های جهادی، حضور در تورهای ایست و بازرسی و گشت های رضویون، ویزیت رایگان بسیج جامعه پزشکی در مناطق محروم و شب خاطره از جمله این برنامه ها است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک برگزاری چندین یادواره شهدا و نشستهای بصیرتی، دیدار  با خانواده‌های شاهد، بازدید از مناطق عملیاتی،اعزام گروههای راوی به مدارس ،عصر شعر و مسابقات علمی، فرهنگی و ورزشی را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

کریم پور با اشاره به حماسه آفرینی مردم اندیمشک در دوران مختلف گفت:حماسه ششم مهر۱۳۵۹ مقاومت بی نظیر مردم اندیمشک در مقابل دشمن بود که با انهدام پل کرخه مانع اشغالخوزستان توسط دشمن شدند.
وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت این روز گفت: ثبت حماسه مقاومت ۴ آذر ۶۵ و ششم مهر ۵۹ از مطالبات مردم است، طولانی‌ترین بمباران هوایی بعد از جنگ جهانی دوم در واقعه ۴ آذر اندیمشک رخ داد لذا همه جناح‌ها و گروه‌های سیاسی باید برای ثبت این روز در تقویم تلاش کنند.
 کریم پورگفت: در اندیمشک بیمارستان شهید کلانتری که در دوران جنگ خدمات خوبی می داد، و پادگان دوکوهه  را داریم که حضرت امام از دوکوهه به عنوان قطعه ای از خاک بهشت یاد می‌کند.
وی بیان کرد: مکانهای متعدد در اندیمشک و جای جای این شهرستان محل رشادت و مقاومت و سند فداکاری مردم این خطه است که با تقدیم شهدای زیادی از کیان اسلامی حراست کردند.
وی خاطرنشان کرد: اقتدار امروز کشورمان که تمام معادلات جهانی را برهم زده ،نتیجه رشادتها و دستاوردهای دفاع مقدس است.
۳۱ شهریور تا ۷ مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار