تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۱۸۷۶۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهار آش فروشی در خرمشهر به دلیل استفاده از ظروف پلاستیکی تعطیل شدند
 رئیس مرکز بهداشت خرمشهر گفت: چهار واحد صنفی فروش آش در این شهرستان به دلیل استفاده از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی و جایگزین نکردن ظروف گیاهی با هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر پلمب شدند.

پرویز میرزای با بیان اینکه جایگزینی ظروف گیاهی به جای ظروف پلاستیکی با همکاری سازمان های مرتبط در بازار خرمشهر در حال اجرا است افزود: ادر راستای اجرای طرح حذف ظروف پلاستیکی یک بار مصرف از واحدهای آش فروشی ، به تمام واحدهای صنفی در این شهرستان در این خصوص هشدار داده شده است. 

وی با بیان اینکه برای جایگزینی ظروف گیاهی به جای ظروف پلاستیکی نیاز به فرهنگ سازی و مشارکت مردمی است  گفت: به منظور دسترسی آسان به ظروف گیاهی اداره صنعت، معدن و تجارت به اندازه مورد نیاز ظروف گیاهی  وارد بازار خرمشهر کرده است تا مورد استفاده واحدهای صنفی به ویژه واحدهای صنفی نظیر آش فروشی که مواد غذایی گرم عرضه می کنند قرار گیرد.

میرزایی  شمار واحدهای فروش آش در بازار خرمشهر را ۱۲ واحد عنوان کرد و گفت: برای توجیه آش فروشی ها مبنی بر استفاده از ظروف گیاهی ضمن ارسال نامه تذکر لازم نیز به آنها داده شد که در این رابطه تعدادی از این واحدها نسبت به این موضوع اقدام کردند و برخی حاضر به تمکین نشدند.

وی افزود: بعد از صدور اخطار برای آش فروشی های خرمشهر واحدهای نانوایی نیز ملزم به حذف کیسه پلاستیک شدند. چرا که قرار دادن نان و غذای گرم در کیسه و ظروف پلاستیکی موجب بروز عوارض سرطان در مصرف کنندگان می شود.

میرزایی مشارکت مردم در زمینه استفاده از ظروف گیاهی را مهم بیان کرد و گفت: شهروندان باید از متصدیان نانوایی ها و آش فروشی بخواهند که نان و  مواد غذایی گرم را در ظروف گیاهی عرضه کنند.

وی ادامه داد: مرکز بهداشت و اداره حفاظت از محیط زیست با واحدهای صنفی که از کیسه پلاستیک و ظروف یکبار مصرف استفاده کنند برخورد

می کنند.

  طرح جایگزینی ظروف یک بار مصرف گیاهی به جای ظروف پلاستیکی با مصوبه شورای سلامت و امنیت غذایی در خرمشهر اجرایی شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار