تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۱۸۷۷۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روسازی شبکه ریلی برای اتصال به مراکز بار در خوزستان رایگان است
مدیرکل راه آهن جنوب گفت: روسازی شبکه ریلی برای اتصال به مراکز بار به صورت رایگان انجام می‌شود تا از این طریق سهم حمل بار از طریق راه آهن افزایش پیدا کند.

عبدالکریم درویش زاده عنوان کرد: در بندر امام خمینی (ره) به همه شرکت های داری انبار و فعال در زمینه حمل غلات و سایر کالاهای اساسی، اعلام شده راه آهن جنوب آمادگی دارد که به صورت رایگان اتصال های ریلی برای آنها برقرار کند.

وی ادامه داد: تاکنون اتصالات چندین شرکت از جمله ماهیدشت و کارخانه کلهر در مجموعه بندر امام و خارج از این محدوده  شبکه ریلی برای شرکت های فولاد، گروه ملی و کاویان برقرار شده است.

این عضو شورای اداری استان خوزستان این اقدام را نیز مستلزم مشارکت متقاضیان در انجام زیرسازی شبکه ریلی عنوان کرد و گفت: محدودیتی برای اتصال مراکز بار در اطراف خطوط راه آهن نداریم.

مدیرکل راه آهن جنوب یادآور شد: جابجایی و حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) از طریق راه آهن به تهران، کرج، آدربایجان غربی، سمنان، گرگان، ساری، زاهدان و یزد انجام می شود.

به گفته وی عمده این بارها را گندم و سایر غلات تشیکل می دهند.

وی تصریح کرد: دو خطه کردن و افزایش سرعت در مسیرهای مختلف به همراه توسعه حمل و نقل بار و مسافر بخصوص حمل و نقل حومه ای از جمله سیاست های جدی راه آهن جنوب است که این موضوع در خوزستان به شکل جدی دنبال می شود.

مدیرکل راه آهن جنوب یادآور شد: دو خطه کردن مسیرهای اهواز- بندرامام(ره)، اهواز- اندیمشک - کمربندی، نظامیه و میاندشت با هدف توجه به حمل و نقل مسافری صورت گرفته که علاوه بر آن اتصال خطوط ریلی به مراکز بار به عنوان یک سیاست ملی و کلان مود توجه قرار گرفته است.

راه آهن جنوب دارای سه محور اهواز - اندیمشک (تا ایستگاه هفت تپه)، اهواز - بندر امام خمینی (ره) – ماهشهر و اهواز - خرمشهر – شلمچه است که در مجموع دارای ۱۸ ایستگاه است که طول خطوط اصلی و فرعی به ترتیب ۳۹۳ و ۱۸۰ کیلومتر است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار