تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۱۸۷۷۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک رام قطار به محور جنوب افزوده شد
 مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به افزودن یک رام قطار 5 ستاره در محور ریلی جنوب، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده، از امروز شاهد حضور یک رام قطار 5 ستاره در این محور هستیم که از مبدا خرمشهر به تهران و بالعکس کار جابه‌جایی مسافران را انجام خواهد داد.

سعید رسولی با اشاره به سفر گذشته خود به بندرامام خمینی(ره) اظهار کرد: این سفر به منظور بررسی مسایل مربوط به حمل کالای اساسی از بندر امام خمینی به سطح کشور انجام گرفته بود و گزارشات بسیار خوبی را در این زمینه دریافت کردیم و همچنین توافقات بسیار خوبی را نیز در زمینه بخش‌های مختلف داشتیم.

وی افزود: بر اساس گزارشات دریافت شده شاهد افزایش 11 درصدی حمل بار کالای اساسی از این بندر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم. خوشبختانه با اقدامات انجام گرفته در بندر امام، سرعت تخلیه و بارگیری در این بندر 48 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با صحبت‌های انجام گرفته با مدیران بخش‌های مختلف، امیدواریم که با همت و همدلی شاهد سرعت بخشی به عملیات تخلیه و همچنین شاهد افزایش حمل بار به این بندر باشیم.

رسولی عنوان کرد: امسال خوشبختانه با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، حجم بسیار زیادی کالای اساسی به مقصد بندر امام بارگیری شده است و اکنون در حال تخلیه در این بندر است. این میزان ورودی بار به بندر امام در مقایسه با سال قبل میزان بسیار چشمگیری رشد داشته است.

وی ادامه داد: برای سرعت بخشی به عملیات تخلیه بار در بنادر کشور و به ویژه بندر امام خمینی، کارگروهی مامور حل و فصل مسایل شده‌اند تا بدون در نظر گرفتن بروکراسی‌های اداری پیگیر حل مسایل باشند و با تعامل با بخش‌های مختلف نسبت به حل مشکلات اقدام شود.

رسولی با اشاره به افزودن یک رام قطار 5 ستاره در محور ریلی جنوب، عنوان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده، از امروز شاهد حضور یک رام قطار 5 ستاره در این محور هستیم که از مبدا خرمشهر به تهران و بالعکس کار جابه‌جایی مسافران را انجام خواهد داد. این قطار از اوایل امسال پیش‌بینی شده بود و اکنون شاهد فعالیت آن هستیم.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: همچنین یک رام قطار 4 ستاره جایگزین یکی از قطارهایی شده است که سال‌های بسیاری به مردم خدمت‌رسانی کرده بود و اکنون از کیفیت پایینی برخوردار است و این قطار 4 ستاره جایگزین آن شده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار