تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۸۷۷۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
داریوش یزدی:
فوتبال جای رانت نیست/چرا آذری برای مدیرعاملی فولاد انتخاب می‌شود؟
مربی فوتبال خوزستان با بیان این‌که ورزش و فوتبال جای رانت نیست، گفت: قطعا خودخواهی‌ها، جاه‌طلبی‌ها و رانت‌هایی در ورزش است و برخی دوستان نیز به دنبال همین رانت‌ها هستند. متاسفانه رانت ورزش و فوتبال ما را فرا گرفته و همه نگاه‌شان به فوتبال یک نگاه استفاده ابزاری است.
 داریوش یزدی  با بیان این‌که ارزیابی تیم‌های فوتبال پس از گذشت چهار هفته نمی‌تواند خیلی دقیق باشد، اظهارکرد: برای ارزیابی تیم‌های حاضر در لیگ برتر و به ویژه تیم‌های فولاد، نفت آبادان و نفت مسجدسیلیمان باید چند هفته دیگر نیز منظر بمانیم.

*چرا آذری برای مدیرعاملی فولاد انتخاب می‌شود؟

وی در ادامه با طرح دو سوال از مجموعه باشگاه و شرکت فولاد، اظهارکرد: آیا عملکرد ضعیف رضایی باعث جدایی او از باشگاه فولاد شد و اگر عملکرد او در باشگاه ضعیف بود، پس چرا به عنوان قائم‌مقام شرکت فولاد انتخاب شد؟ سوال دیگر من این است آیا در خوزستان مدیر توانمندی برای اداره باشگاه فولاد داشتیم و اگر جواب مسوولان این است که چنین مدیری را داریم، پس چرا آقای آذری برای مدیرعاملی فولاد انتخاب می‌شود؟

*در خوزستان نفرات خوبی برای مدیریت باشگاه‌های استان داریم

این مربی فوتبال گفت: به هرحال آقای رضایی دو سال در باشگاه فولاد فعالیت داشت و روی موضوعات فوتبال اشراف پیدا کرده بود ولی به یکباره او را جا به جا کردند و تجربه دو ساله او را از بین بردند و فرد دیگری خارج از استان را جایگزین وی کردند. نکته جالب این است مدیرعاملی برای فولاد انتخاب می‌شود که در فضای مجازی گزینه مدیرعاملی استقلال بود و چه هیاهویی هم برای رفتن او به باشگاه به پا شد. البته فکر می کنم تمام آن‌ها شو و نمایش بود و می‌خواستند بگویند او گزینه یکی از پرطرفدارترین تیم های ایران است و بعد او را برای مدیرعاملی باشگاه‌های دیگر انتخاب کنند. من احترام خاصی برای آقای آذری قائل هستم و به توانمندی او شک ندارم ولی نفرات خوب و برگزیده‌ای در استان خوزستان داریم که می‌توانند در بخش‌های مختلف فوتبال از مدیرعاملی باشگاه تا سرمربیگری تیم‌‌ها فعالیت کنند اما به نظر می‌آید برخی مسوولان ورزش خوزستان خودشان مخالف این موضوع هستند. من می‌توانم در این زمینه به نکات بیشتری هم اشاره کنم ولی به همین قدر و در حد تلنگر اکتفا می‌کنم.

* افرادی که بر منصب مدیریت ورزش و فوتبال گذاشته می‌شوند، انتصابی هستند

وی خطاب به مدیرکل ورزش خوزستان عنوان کرد: شما می‌توانید عملکرد بهتر و دلسوزانه‌تری داشته باشید. من فکر می‌کنم نه تنها در مدیریت باشگاه‌های خوزستان، بلکه در مدیریت ورزش و کلان استان دچار مشکل هستیم؛ یعنی مشکل مدیریتی استان از بخش فوتبال و ورزش نیز فراتر رفته است. به نظر من افرادی که بر منصب مدیریت ورزش و فوتبال گذاشته می‌شوند، انتخابی نیستند و انتصاب شده هستند. وقتی فردی انتصاب می‌شود، قطعا از فرد دیگری فرمانبرداری دارد و همین نیز مشکلاتی را ایجاد می‌کند. 

*در خوزستان چه خبر است و چرا همه نباید دست به دست هم دهند؟

یزدی در ادامه با اشاره به مشکلات تیم فوتبال بانوان آویسا خوزستان، گفت: جا دارد به مجموعه باشگاه آویسا که جسارت به خرج داد و در لیگ یک مقتدرانه به قهرمانی رسید، تبریک بگویم اما مدتی پیش صحبت‌های ناراحت‌کننده ای در مورد احتمال عدم حضور این تیم در لیگ برتر شنیده می‌شد که نگرانی دختران و اثرات سو روی جامعه علاقه‌مند به این رشته داشت. خوشبختانه اکنون خانم عبدالوند، مدیرعامل باشگاه تصمیم به تیم‌داری گرفته است. البته این مدیرعامل خانم در مصاحبه‌اش عنوان کرده که یکسری مشکلات بود که باعث وفقه در بستن تیم شد. سوال من این است که چرا باید این وقفه‌ها ایجاد شود. می‌خواهم بدانم در استان ما چه خبر است و چرا همه نباید دست به دست هم دهند و آیا نمی‌شد اتفاقات بهتری برای این تیم رخ دهد؟

*ورزش و فوتبال جای رانت نیست

وی با بیان این‌که ورزش و فوتبال جای رانت نیست، ادامه داد: قطعا خودخواهی‌ها، جاه‌طلبی‌ها و رانت‌هایی در ورزش است و برخی دوستان نیز به دنبال همین رانت‌ها هستند. متاسفانه رانت ورزش و فوتبال ما را فرا گرفته و همه نگاه‌شان به فوتبال یک نگاه استفاده ابزاری است.

*مدیرکل ورزش به خوبی به بحث تیم نفت‌مسجدسلیمان ورود کرد ولی...

مربی با تجربه فوتبال خوزستان در ارزیابی از تیم نفت‌مسجدسلیمان نیز گفت: در ابتدا باید به آقای حیدری بابت این‌که در ابتدای فصل خیلی خوب به بحث بسته شدن تیم فوتبال نفت ورود کرد، تبریک بگویم. او پیش از این‌که سرمربی تیم را انتخاب کند، بازیکنان تیم را نیز انتخاب کرد که بازیکنان خوبی هم بودند اما سپس اعلام کرد که دیگر با این تیم همکاری ندارد که گفتن این جمله از وی، بعید بود و امیدوارم مدیرکل ورزش خوزستان نگاه ویژه‌ای به تمام تیم‌ها داشته باشد. انتظار داریم اگر مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان به موضوعی ورود می‌کند، حمایت‌های او مقطعی نباشد و تداوم داشته باشد و واقعا با تفکر کافی و وافی به موضوعات ورود کند.

*نداشتن باخت روحیه نفت‌مسجدسیلمان را بالا برده است

وی افزود:. نفت نیز بازیکنان و کادرفنی جدیدی دارد که باید همانند دیگر تیم‌ها به این تیم نیز فرصت داده شود. انتظار این است که نفت در بازی‌های بعدی به پیروزی هم برسد. در حال حاضر نفت از چهار بازی انجام داده شده به چهار تساوی رسیده است و مانند این است که یک برد، یک تساوی و دو باخت داشته باشد. البته همین که رسما باختی را نداشته است، انگیزه روحیه تیم را بالا برده است.

*انتظار داریم نفت امسال دغدغه سقوط نداشته باشد

این مربی عنوان کرد: از آقای تارتار که تجربه کافی مربی‌گری در لیگ برتر را دارد، انتظار این است که تیمش به صورتی پیش برود که امسال مردم خوزستان دیگر دلهره و نگرانی سقوط را نداشته باشند. آقای تارتار ابتدای فصل نیز دستش برای انتخاب بازیکن باز بود و تغییرات زیادی در کادر بازیکنان خود ایجاد کرد، ضمن این‌که او بودجه نسبتا خوبی در اختیار داشت و توانست نفراتی را که مورد علاقه‌اش هستند جذب کند و بر این اساس انتظار می‌رود در ادامه فصل نتیجه خوبی به دست آورد و این تیم امسال حداقل دیگر دغدغه سقوط نداشته باشد.

*عدم پرداختی به بازیکنان آبادان نگران‌کننده است

وی درباره تیم فوتبال نفت آبادان نیز گفت: با توجه به ابلاغیه جدید وزارت نفت، شرایط تیم‌های نفتی کمی مستاصل و دگرگون شده است و حتی روز گذشته آقای عیسی‌زاده مدیرعامل باشگاه نفت آبادان اعلام کرده بود که دلیل مشکلات مالی تاکنون یک ریال هم پرداختی به بازیکنان نداشته‌اند و این شرایط نگران‌کننده است.

*باشگاه‌ها به دنبال قضا و قدر هستند تا وضعیت مالی‌شان بهبود پیدا کنند

وی با بیان این‌‌که 19سال از حرفه‌ای بودن فوتبال‌ البته در حرف می‌گذرد اما هنوز چیزی به عنوان حرفه‌ای بودن ندیده‌ایم، گفت: به قول آقای پروین فقط شماره‌های‌مان خارجی شده است. به هر حال بقیه رفتارها و اقدامات‌مان تغییری نداشته است. همان‌طور که می‌بینید بحث مالی باشگاه‌های‌مان هیچ شاخصه‌ای ندارد و نامفهوم است. تمام تیم‌ها به مسابقات ورود می‌کنند و بعد به دنبال قضا و قدر هستند تا وضعیت مالی‌شان بهبود پیدا کنند تا بتوانند پرداختی داشته باشند.

*‌اسکوچیچ می‌تواند وضعیت نفت آبادان را بهبود ببخشد

یزدی عنوان کرد: ‌اسکوچیچ سرمربی جدید نفت آبادان است که البته برای لیگ ایران جدید نیست و برای آبادانی‌ها جدید محسوب می‌شود. فکر می‌کنم با توجه به شناختی که اسکوچیج نسبت به فوتبال ایران دارد، بتواند وضعیت نفت آبادان را بهبود ببخشد. به نظرم تا این هفته از مسابقات عملکرد این تیم بد نبوده است.

*بقا تیم‌های خوزستانی کمترین خواسته فوتبالی‌های استان است

وی بیان کرد: امیدوارم هر سه تیم خوزستانی امسال دغدغه سقوط را نداشته باشند. شرایط موجود در تیم‌ها نیز این نوید را به ما می‌دهد که این اتفاق برای فوتبال خوزستان رقم خواهد خورد، ولی ما فوتبالی‌ها به این‌که تنها تیم‌های‌مان در لیگ‌ها بمانند راضی نیستیم و ما چیزی فراتر از ماندن آن‌ها در لیگ را می‌خواهیم. بقا در لیگ کمترین خواسته ما است. ما می‌خواهیم تیم‌های‌مان در رده‌های بالایی جدول باشند و سال‌های آینده با ثبات در مجموعه خود، حتی به کسب سهمیه و قهرمانی نگاه داشته باشند.

* آقای طالقانی رفتن به فدراسیون از حضور در هیات فوتبال مهمتر است؟

سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال خوزستان در ادامه با گله‌مندی و انتقاد از رییس هیات فوتبال خوزستان، گفت: انتظار این است که آقای طالقاتی وقت بیشتری را برای فوتبال استان اختصاص دهد زیرا پتانسیل‌های خوبی در خوزستان داریم. هیات فوتبال روزهای پنج‌شنبه و جمعه تعطیل است و دو تا سه روز نیز خود آقای طالقانی باتوجه به سمتش در فدراسیون به تهران می‌رود. آقای طالقانی آیا با دو تا سه روز بودن در هیات، مسایل و مشکلات فوتبال خوزستان حل می‌شود؟ آقای طالقانی رفتن به فدراسیون از حضور در هیات فوتبال خوزستان مهمتر است؟

*نمایندگان اهواز به مسایل ورزش ورود کنند

وی ادامه داد: حق فوتبال خوزستان چه در بخش آقایان و چه در بخش بانوان بیشتر از این است و جا دارد که رییس هیات فوتبال و مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان به حل مشکلات موجود در استان ورود کنند. انتظار از سه نماینده اهواز نیز این است که بیشتر از این به مسایل ورزش استان ورود کنند و عملکرد مدیران و ورزش را مورد ارزیابی قرار دهند. هنر یک روز ماندن بر منصب کار و و واقعا کاری برای پیشرفت ورزش انجام دادن، بهتر از چندین سال فعالیت بدون نتیجه است.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار