تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۸۷۸۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بسترهای لازم برای تردد امن زائران اربعین در مرز شلمچه فراهم است
 

 فرمانده هنگ مرزی استان خوزستان از فراهم بودن بسترهای لازم برای تردد امن زائران اربعین از مرز شلمچه خبر داد.

  سردار لطفعلی پاکباز ظهر امروز در حاشیه نشست هماهنگی برای تردد مناسب زائران با حضور فرماندهان هنگ مرزی ایران و عراق در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، اظهار کرد: امسال هم همچون سال‌های گذشته برای برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی نیاز به برگزاری یک سری نشست‌های تعاملی و هم افزایی میان مرزبانی جمهوری اسلامی و مرزبانی جمهوری عراق بود که این کار امروز در خاک کشورمان انجام شد.

وی گفت: امروز در نشست مشترکی که با برادرانمان در گارد منطقه چهارم عراق داشتیم در رابطه با مباحث مرزی مرتبط با اربعین به بحث و تبادل‌نظر پرداختیم، البته در این نشست مسئولان گمرک و گذرنامه عراق در پایانه‌ها و طرف‌های ایرانی آنان نیز در این نشست حضور داشتند که مباحث مربوط به حوزه‌های مربوطه‌شان را ارائه کردند.

سردار پاکباز با تاکید بر اینکه دیدگاه‌های مطرح شد در این نشست به منظور باشکوه‌تر و با ضریب امنیت بالاتر برگزار شدن اربعین حسینی بوده است، افزود: در این جلسه مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و مرزبانی جمهوری عراق در بحث اربعین به ویژه مسائل امنیت و بسترهای لازم برای تردد آسان زائران مواردی را داشتند که مطرح و درباره آنها تصمیم‌گیری صورت گرفت.

وی اظهار کرد: با توجه به حسن نیتی که در انجام امور محوله وجود دارد، امید می رود تا امسال نیز همچون سال‌های گذشته بتوانیم خدمات و امنیت مطلوبی را به زائران ارائه و یا برقرار کنیم.

فرمانده هنگ مرزی استان خوزستان با بیان اینکه در این نشست مشترک دیدگاه‌های مختلفی مطرح شد، تصریح کرد: برخی از این دیدگاه‌ها نیاز به همکاری‌های بیشتر بین بخشی میان نهادهای مختلف دارد تا زائران با فراغ بال بهتری بتوانند به زیارت بروند.

سردار پاکباز با شرح اینکه مرزبانان جمهوری اسلامی و جمهوری عراق در راستای قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر به طور مستمر و متناوب در مرزهای جمهوری اسلامی ایران و عراق جلسات مشترکی را برگزار می‌کنند، یادآور شد: محور این جلسات به طور عمده محور مربوط به مرزها و تأمین امنیت آنها است تا بتواند رهگشا و تسهیل‌کننده تردد زائران باشد.

وی گفت: به طور روزانه ۲ تا ۳ هزار خودرو از مرزهای شلمچه و چذابه در حال تردد برای صادرات کالا هستند که به طور حتم نقش مرزبانان در ایجاد بسترهای تردید روان و امن بسیار مهم، قابل اشاره و تقدیراست.

سردار پاکباز با تاکید بر اینکه تلاشمان برای فراهم‌سازی فضای هرچه بهتر و مطلوب‌تر برای زائران اربعین حسینی است، افزود: موضوع تردد خودروها شخصی نیز در این جلسه مطرح شد البته اشکالاتی بود که قرار است پس از انجام مکاتبات مراتب از طریق کنسولگری‌ها و یا ادارات مربوطه پیگیری شود به طور مثال در بحث مطرح شده ودیعه که بایستی برای تردد به عراقی‌ها داشته شود، طرف عراقی انجام این کار را مستلزم قبول این موضوع از بخش‌های بالادستی عراق عنوان کردند که مقرر شد موضوع پیگیری شود.

وی اظهار کرد: بحث تردد امن زائران به طور جدی در دستور کار ما قرار دارد.

فرمانده هنگ مرزی استان خوزستان تصریح کرد: برابر مقررات سال‌های گذشته که از طریق مقامات دو کشور انجام‌شده عبور اتباع خارجی تنها از مرز شلمچه امکان‌پذیر است.

سردار پاکباز یادآور شد: با توجه به لغو روادید و پیش‌بینی افزایش زائرانی که قصد تردد از مرز برای حضور در کنگره جهانی اربعین را دارند، در تلاشیم تا بستر حضور امن، سالم و فارغ بال زائران را فراهم کنیم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار