تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۱۸۷۸۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس:
بهره برداری از پالایشگاه گاز بید بلند سالانه ۷۰۰ میلیون دلار نصیب کشور می کند
 مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس با اشاره به پیشرفت ۹۸ درصدی این پروژه، بیان داشت: بهره برداری از این پروژه می تواند سالانه ۷۰۰ میلیون دلار سود نصیب کشور کند.

 محمود امین نژاد روز سه شنبه در حاشیه بازدید حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از روند پیشرفت فیزیکی پالایشگاه گاز بیدبلند در شهرستان بهبهان، اظهارداشت: از سال ۱۳۸۶ تا  سال ۱۳۹۵ این پروژه به دلیل برخی مشکلات در رکود به سر می برد.

وی ادامه داد: پالایشگاه گاز بیدبلند بهبهان با تامیـن سرمایه از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، صندوق توسعه ملی و کنسرسیوم بانک ‌های ایرانی به عاملیت بانک سپه در سال ۱۳۹۵ موفق به دریافت مجوز ۲.۲ میلیارد دلار تسهیلات از صندوق توسعه ملی شد.

مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز بیدبلند بهبهان با بیان اینکه اعتبار اسناد بخش پالایشگاه به مبلغ ۹۴۳ میلیون یورو در آبان ماه همان سال گشایش یافت، افزود: این پروژه در حال حاضر ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره برداری از آن سالانه ۱۰ هزارو ۳۴۰ تن متان،هزار تن پروپان، ۹۲۲ هزار تن گاز اسیدی، یکهز ار و ۴۹۶ تن اتان، ۴۹۰ هزار تن بوتان و ۴۰۰ هزار تن کاندنسیت تولید می شود.

امین نژاد تاکید کرد: با وارد مدار شدن این پالایشگاه گاز سالانه ۷۰۰ میلیون دلار سود عاید کشور می شود که تامین کننده خوراک مورد نیاز بخش قابل توجه ای از مجتمع های پتروشیمی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، خردادماه امسال خزانه ‌داری آمریکا هلیندگ خلیج فارس را به عنوان بزرگترین شرکت پتروشیمی حاضر در بورس ایران و ۳۹ زیرمجموعه و عوامل فروش آن در خارج از کشور را در فهرست تحریم‌ها قرار داد که از جمله آن پالایشگاه بیدبلند بهبهان است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار