تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۸۷۹۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیا می‌توان با اتوبوس هم سفری لوکس داشت؟
سفر با اتوبوس یکی از روش‌های مسافرتی موردپسند بسیاری از مسافران در ایام سال است. از جمله عواملی که مسافران به خرید بلیط اتوبوس و مسافرت با آن ترغیب می‌شوند، ارزان‌قیمت بودن، در دسترس‌بودن در بیشتر شهرهای کشور و نداشتن دغدغه‌ای بابت پیش‌آمدهایی که ممکن است در جاده برایتان پیش بیایید، از عوامل ترغیب به خرید بلیط اتوبوس است.
آیا می‌توان با اتوبوس هم سفری لوکس داشت؟

 سفر با اتوبوس یکی از روش‌های مسافرتی موردپسند بسیاری از مسافران در ایام سال است. از جمله عواملی که مسافران به خرید بلیط اتوبوس و مسافرت با آن ترغیب می‌شوند، ارزان‌قیمت بودن، در دسترس‌بودن در بیشتر شهرهای کشور و نداشتن دغدغه‌ای بابت پیش‌آمدهایی که ممکن است در جاده برایتان پیش بیایید، از عوامل ترغیب به خرید بلیط اتوبوس است.

شاید از جمله افرادی باشید که به دلایلی مانند راحت‌نبودن سفر، مسافرت با اتوبوس را انتخاب نکنید. اما در این چند سال گذشته، اتوبوس‌های پیشرفته‌ای به ناوگان حمل‌و‌نقل بین شهری اضافه شده‌اند که تجربه سفری لوکس و بسیار راحت و خاطره‌انگیز را برای مسافران به همراه خواهند داشت. بنابراین جایی برای نگرانی بابت امکانات کم و راحت‌نبودن سفرتان نخواهید داشت.

انواع بلیط اتوبوس

به‌طورکلی بلیط اتوبوس به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند. بلیط عادی، بلیط ویژه و بلیط vip. بلیط‌های عادی که معمولا برای اتوبوس‌های فرسوده و از رده خارج بودند در بیشتر شهرها، منسوخ شده‌اند، اما هنوز هم به تعداد کمی در مسافت‌های بین شهری کوتاه شهرهای کوچک، استفاده می‌شوند. بلیط اتوبوس ویژه هم که در بعضی شهرها هنوز در حال فروش بوده، به نسبت بلیط عادی، راحت‌تر هستند.

اما بهترین نوع بلیط اتوبوسی که در ایران به مسافران عرضه می‌شود، بلیط vip است. بلیط vip، امکانات بیشتر، راحتی بیشتر و خدمات بیشتری به نسبت دیگر اتوبوس‌ها برای مسافران فراهم می‌آورد. امکاناتی نظیر وای‌فای، مانیتور، پریز شارژر، تغذیه و خوراکی، قابلیت تخت‌شو صندلی‌ها، همه و همه از جمله امکاناتی هستند که سفر با این اتوبوس‌های لوکس را بسیار راحت‌تر کرده است.

البته قطعا باید برای خرید بلیط اتوبوس vip به نسبت دیگر بلیط‌ها، بیشتر هزینه کنید که به دلیل ارائه خدمات بیشتر، منطقی خواهد بود. سیستم تهویه مطبوع، تعداد مسافران کمتر، راحتی بیشتر هنگام سفر و دیگر امکاناتی که در بالا به آنها اشاره کردیم، سفر با اتوبوس‌های vip را به یک سفر لوکس و بسیار راحت تبدیل کرده است.

آیا می‌توان با اتوبوس هم سفری لوکس داشت؟

خرید بلیط اتوبوس چه فایده‌ای دارد؟

در گذشته یکی از دلایلی که بعضی از افراد مسافرت با اتوبوس را ترجیح نمی‌دادند، امکانات کم و راحتی کمی اتوبوس‌های بین‌شهری بود که گاهی تعداد بالایی از مسافران را در خود جای می‌دادند. مسلم است که سفر با مسافران بیشتر و امکانات کمتر، راحتی کمتری را خصوصا در جاده‌های پرپیچ وخم به همراه داشتند.

اما در این چندساله، به لطف اتوبوس‌های vip، مسافران می‌توانند با راحتی هرچه بیشتری سفر کنند. تعداد مسافران این نوع اتوبوس‌ها نسبت به اتوبوس‌های گذشته خیلی کمتر است، که همین امر نیز یکی از دلایل راحتی بیشتر مسافران در مسافرت‌های طولانی بین‌شهری است.

البته کیفیت بهتر اتوبوس‌ها، امکانات بیشتر، صندلی‌های تخت‌شو راحت‌تر نیز باعث شده است که مسافران دغدغه‌ای بابت راحتی سفر و لذت نبردن از آن نداشته باشند. بنابراین خرید بلیط اتوبوس vip کاملا منطقی و مقرون‌به‌صرفه به نظر می‌رسد.

آیا می‌توان با اتوبوس هم سفری لوکس داشت؟

انواع اتوبوس‌های vip

اتوبوس‌های vip تقریبا امکانات مشابه به هم دارند، اما بعضی از آنها تعداد صندلی‌های کمتری دارند. اتوبوس‌هایی که از نوع تخت‌شو کامل هستند، به دلیل اینکه فضای بیشتری را اشغال می‌کنند، قطعا مسافران کمتری می‌توانند با آن مسافرت کنند. ظرفیت اکثر این اتوبوس‌ها 25 نفر است. این نوع اتوبوس‌ها مناسب سفرهای طولانی هستند که مسافران در آن باید بخوابند و یا بیشتر استراحت کنند.

اتوبوس‌های نوع نیمه‌تخت‌شو vip نیز به دلیل اینکه فضای کمتری را با توجه به تخت شدن نصفی‌شان اشغال می‌کنند، می‌توانند مسافران بیشتری را در خود جای دهند. معمولا صندلی‌های این نوع اتوبوس‌ها 35 صندلی است. به اتوبوس‌های نیمه تخت شو vip، vip معمولی نیز گفته می‌شود.

بنابراین در هنگام سفر با اتوبوس ، حتما به مواردی مانند تخت‌شو کامل و نیمه تخت‌شو دقت داشته باشد و با توجه به نوع مسافرت‌تان، هر یک از این اتوبوس‌ها را انتخاب کنید. اگر مسافرتی طولانی و در شب در پیش دارید، بهتر است اتوبوس تخت‌شو کامل را انتخاب کنید. اگر سفرتان در روز و مسافت کوتاهی نیز خواهد بود، سفر با اتوبوس‌های نیمه تخت‌شو نیز نیازتان را در کنار راحتی موردنظرتان برآورده خواهد کرد.ترمنیال بیهقی اتوبوسرانی تهران، امکانات بهتری نسبت به سایر ترمینال ها دارد.

در نظر داشته باشید که همه امکانات بلیط های اتوبوس vip تخت‌شو و نیمه تخت‌شو مشابه هم بوده و فقط در تعداد مسافران و نوع صندلی‌ها با هم متفاوت هستند. پس نگرانی بابت امکانات این نوع اتوبوس‌ها نداشته باشید.

در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت که امروزه به لطف اتوبوس‌های vip هر کسی می‌تواند سفری لوکس را تجربه کند. راحتی بیشتر، امکانات بیشتر با اتوبوس‌های با کیفیت بالا، مسافرت با این نوع اتوبوس‌ها را به یک مسافرت راحت و بسیار خاطره‌انگیز تبدیل خواهد کرد. بنابراین اگر از جمله افرادی هستید که همیشه دغدغه راحتی سفر با اتوبوس را داشته‌اید، با وجود اتوبوس‌های vip دیگر نباید از این بابت نگرانی داشته باشد.

:
:
:
آخرین اخبار