تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۸۸۰۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۶۲روز هوای سالم سهم خوزستانی‌ها در نیمه نخست سال شد
 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: در نیمه نخست سال خوزستان ۱۶۲روز هوای سالم داشته که این بهبود وضعیت به دلیل بارندگی‌ها بوده است.

 جواد اشرفی ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی استان خوزستان اظهار کرد: پس از وقوع سیل در بخش ایرانی تالاب هورالعظیم، بیش از ۱۰نقطه شکستگی ایجاد شد که با برگزاری جلسات ستاد بحران، فعالیت‌ها برای رفع این شکستگی‌ها و ترمیم انجام شد که اکنون ۹۲درصد آن ترمیم شده است.

وی افزود: در مردادماه امسال، ۹۲هزار هکتار از سطح تالاب هورالعظیم زیر آب بوده است که این میزان به ۷۸هزار هکتار رسیده است که به طور کلی اکنون ۷۳درصد تالاب زیر پوشش آب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان بیان کرد: تالاب شادگان نیز ۱۱۰هزار هکتار آن در مردادماه زیر پوشش آب بود که این میزان در مهرماه به ۹۴هزار هکتار رسیده که این میزان ۸۴درصد سطح کل تالاب را در بر می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان تصریح کرد: دو هزار و ۴۰۰هکتار سطح کلی تالاب میانگران ایذه بوده است که از این میزان تا مردادماه هزار و ۵۸۰هکتار آن زیر پوشش آب بوده و اکنون به هزار و ۱۲۰هکتار رسیده است.

اشرفی عنوان کرد: تالاب بامدژ از چهار هزار و ۸۰۰هکتار، دو هزار و ۹۰۰هکتار آن در مردادماه زیر پوشش آب بوده که این میزان دو هزار و ۴۰۰هکتار شده است.

وی بیان کرد: اکنون وضعیت تالاب‌ها در استان خوب است و تلاش می‌کنیم با تأمین حق آبه وضعیت به همین نحو مدیریت کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان در خصوص وضعیت هوا گفت: بر اساس آمار گرفته شده، شاخص کیفی هوا در نیمه نخست امسال ۱۶۲روز هوای استان در وضعیت سالم، ۱۶روز ناسالم،۳روز ناسالم برای گروه‌های خاص و چهار روز خطرناک برای همه گروه سنی بوده است.

وی افزود: هوای استان در ۶ ماهه ابتدایی سال در مقایسه با سال گذشته وضعیت بهتری داشته که دلیل عمده آن بارندگی بوده است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار