تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۱۸۸۱۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس‌جمهوری در تصمیم‌گیری برای آینده گروه ملی صنعتی فولاد ایران ورود می‌کند
  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با اشاره به اینگه گروه ملی صنعتی فولاد ایران از مشکلات مهمی برخوردار است، گفت: قرار است این مشکلات طی گزارشی به رئیس جمهوری ارائه شود تا در خصوص آینده گروه ملی صنعتی فولاد خوزستان تصمیم‌گیری شود.

  بابک دین‌پرست دوشنبه شب در حاشیه نشست بررسی مسائل و مشکلات تولید گروه ملی صنعتی فولاد ایران که در محل این شرکت برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مشکلاتی که در این گروه فولادی برشمرده شد کم هستند اما موانع مهمی محسوب می شوند.

وی با تاکید بر اینکه این مشکلات قابل بررسی هستند  ادامه داد: برای رفع برخی از موانع با تلاش هایی که صورت گرفته اعتبار خوبی به گروه ملی صنعتی فولاد ایران اختصاص یافته که راهگشای خیلی از مشکلات بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با تاکید بر انسجام مدیریتی در  این شرکت، افزود: در این نشست تصمیمات بسیار خوبی برای عبور از چالش های پیش روی این شرکت گرفته شده است.

دین‌پرست به نشست روز سه شنبه این هفته خود با مدیریت ارشد استان برای پیگیری موضوعات مربوط به گروه ملی اشاره کرد و گفت: علاوه بر این قرار است گزارشی از وضعیت شرکت به رئیس جمهور ارائه شود تا در خصوص آینده آن تصمیم مناسبی گرفته شود.

 وی اضافه کرد: یکی از تصمیماتی که باید در این خصوص گرفته شود تعیین تکلیف سهامی است که بخش عمده ای از آن در اختیار یکی از بانک های کشور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور  با تاکید بر اثرگذاری بسیار خوبی که این گروه فولادی از آن برخوردار است، گفت: خوشبختانه محصولات و عرضه بسیار خوبی از تولیدات گروه ملی در بازار انجام می شود که این امر ناشی از پویایی شرکت محسوب می شود.

به گفته وی با توانمندی که در گروه ملی صنعتی فولاد ایران مشاهده می شود می توان انتظار داشت که آینده درخشانی در انتظار آن است.

پنج هزار میلیارد ریال میزان بدهی مالیاتی گروه ملی صنعتی فولاد ایران

دین پرست همچنین به بدهی پنج هزار میلیارد ریالی گروه ملی به اداره مالیات اشاره کرد  و گفت: با هماهنگی‌های  صورت گرفته قرار است برای کاهش بدهی های این شرکت، دستگاه های اجرایی و بانک ها به میزان مطالبه ای که دارند هرگونه بخششی که می توانند در راستای تسهیل، استمهال و امهال بدهی ها اعمال کنند.

بر اساس این گزارش در بخش دیگری از این گفت وگو معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه میزان دقیق بدهی های گروه ملی صنعتی فولاد خوزستان چه میزان برآورد می شود، تنها به تعیین تکلیف مشکلات این گروه فولاد تاکید کرد در صورتی که غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان این میزان بدهی را ۱۷۷ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

دی ماه پارسال پس از طی شدن ۳۱۸ روز توقف، کارخانه نورد تیرآهن گروه ملی فولاد وارد مدار تولید شد که تا پیش از این اعتراضات کارگری متعددی را به وجود آورده بود.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران در سال ۱۳۴۲ به عنوان نخستین کارخانه نورد فولاد کشور در اهواز تأسیس شد و در سال ۱۳۸۸ با هدف خصوصی سازی به یکی از شرکت‌های زیر مجموعه امیر منصور آریا واگذار شد ولی با کشف اختلاس ۳۰ هزار میلیارد ریالی و ارتباط آن با ۲ بانک بزرگ کشور در سال ۱۳۹۰ مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفت و درنهایت در اسفند ۱۳۹۵ به بانک ملی واگذار شد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار