تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۱۸۸۲۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان:
توسعه زیرساخت صنایع از الزامات جنگ اقتصادی است
 نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: توسعه زیرساخت‌های صنایع و گسترش فرآورده‌های صنایع عظیمی نظیر نفت و فولاد از الزامات جنگ اقتصادی بوده و مقاومت ما را مقابل توطئه‌های دشمن بیشتر می‌کند.

 حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد عصر سه شنبه در آیین بهره برداری از آزمایشگاه خوردگی شرکت فولاد اکسین خوزستان در اهواز بیان کرد: دوران دفاع مقدس رمز موفقیت و توانمندی ملت ایران است که با وجود جنگ نابرابر و نبود دسترسی به امکانات و در اختیار داشتن حداقل ها ، توانستیم به بالاترین توان علمی در زمینه های نظامی، تکنولوژی و اقتصادی دست پیدا کنیم.

وی این دستاورها را مرهون رهنمودهای امام خمینی (ره) و عمل به سیره ایشان توسط رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: جایگاه امروز ایران اسلامی نتیجه رشادت ها و ایثارهای ملت شریف ایران در زمان انقلاب، جنگ‌تحمیلی و امروز در جبهه اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: توسعه زیر ساخت های صنایع آن هم در شرایطی که دشمن اقتصاد کشور را هدف قرار داده ، می تواند تاثیر به سزایی در کاهش فشار تحریم ها و رشد و شکوفایی صنایع کشور داشته باشد. 

نیروی انسانی سرمایه اصلی شرکت فولاد اکسین 

رییس هیات مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان نیز گفت: فولاد اکسین با داشتن ظرفیت نیروی انسانی مستقیم و غیر مستقیم بالغ بر ۲ هزار نفر، مسئولیت تولید ورق های عریض فولادی خاص را در کشور برعهده دارد.

محمود یار عیلزاده افزود: نیروی انسانی سرمایه های اصلی هر سازمان بوده و این شرکت باتوجه به نیروهای متخصص و بومی خود می تواند روز به روز مسیر رشد و پیشرفت را سپری، و در راستای اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خروج ارز از کشور موثر باشد.

بهره برداری از آزمایشگاه خوردگی موثر در جلوگیری از خروج ارز از کشور 

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان نیز در حاشیه بهره برداری از  آزمایشگاه خوردگی فلزات این شرکت گفت: این آزمایشگاه تخصصی در راستای اجرای مفاد قرارداد خط لوله گوره به جاسک و الزام شرکت فولاد اکسین خوزستان به احداث آن بوده که با تلاش شبانه روزی واحدهای خرید و پشتیبانی، امور مهندسی، آزمایشگاه و سایر واحدهای شرکت و از سویی استفاده از ظرفیت شرکت های داخلی تکمیل و راه اندازی شده است.

امین ابراهیمی افزود: خوردگی یک واکنش شیمیایی یا الکتروشیمیایی بین یک ماده، معمولا یک فلز و محیط اطراف آن است که موجب تخریب ماده و خواص آن می شود؛ هزینه مستقیم خوردگی در تمام کشورهای جهان بین سه تا چهار درصد درآمد ناخالص داخلی است. 

وی گفت: با به کار بردن موثرتر تکنولوژی موجود و اعمال تکنیک های دقیق مدیریت خوردگی ، می توان از هدررفت قابل توجهی از این هزینه ها جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: ظرفیت کاری آزمایشگاه خوردگی فلزات در هر نمونه آزمون بر اساس استاندارد، دارای ابعاد ۲۰*۱۰۰ میلیمتر بوده که نمونه ها در روش تست HIC به مدت ۹۶ ساعت و در روش تست SSCC به مدت ۷۲۰ ساعت مورد آزمایش قرار می گیرند.

ابراهیمی افزود: با توجه به شرایط ایجاد شده در اثر تحریم های اقتصادی و ارایه نشدن ضمانت نامه توسط شرکت های خارجی، خطر پذیری تامین و انجام خدمات توسط این شرکت ها بالا رفته و برای جلوگیری از خروج ارز از کشور و حمایت از تولید داخلی در سال حمایت از رونق تولید و همچنین حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان، نسبت به نصب و راه اندازی آزمایشگاه خوردگی به صورت استعلام از شرکت های داخلی اقدام شده است که این موضوع باعث صرفه جویی ۹۰ درصدی نسبت به مشابه خارجی آن می شود.
 
به گزارش ایرنا آیین بهره برداری از ساختمان آزمایشگاه خوردگی شرکت فولاد اکسین خوزستان ( HIC/SSCC) متشکل از، آزمایشگاه مکانیک، آزمایشگاه متالوگرافی و آزمایشگاه خوردگی فلزات این شرکت آغاز شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار