تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۸۸۲۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۳ هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان خوزستانی توزیع شد
مدیرکل ‌تعاون روستایی خوزستان گفت : تعاون روستایی خوزستان جهت تأمین بذر و کود کشاورزان موفق به خرید ۲۴ هزار و ۵۰۰ تن انواع کود شیمیایی و توزیع بیش از ۲۳ هزار تن آن میان کشاورزان شد.
جمشید بنی‌فری ‌امروز جمع خبرنگاران به شرایط مطلوب کشت بهاره و تابستانه در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: این شرایط به دلیل بارندگی‌های خوبی که صورت گرفته بود مهیا شد.

وی افزود: کشاورزان نیز تمام تلاش خود را کردند تا بتوانند درزمینهٔ صیفی‌جات، خرما، شلتوک و محصولات دیگر کشتی  پررونق داشته باشند.

مدیرکل ‌تعاون روستایی خوزستان عنوان کرد: تعاون روستایی خوزستان نیز جهت تأمین بذور و کود کشاورزان تلاشی فراوان داشت و موفق به خرید 24 هزار و 500 تن انواع کود شیمیایی و توزیع بیش از 23 هزار تن آن میان کشاورزان شد.

بنی‌فری شهرستان‌های دزفول،شوش و رامشیر را از شهرستان‌های پرمصرف کود شیمیایی در نیمه نخست سال جاری خواند و خاطرنشان کرد: اهواز، شوشتر، اندیمشک، خرمشهر و هندیجان از دیگر شهرهای پرمصرف کود شیمیایی برای دو کشت بهاره و تابستانه به شمار می‌روند، اما در مقابل شهرهای آبادان، هویزه، بندر ماهشهر، باغ‌ملک، مسجدسلیمان ، امیدیه و کارون از شهرهای کم‌مصرف درزمینهٔ کود شیمیایی در این دو کشت بوده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود 1000تن شالی از کشاورزان خریداری شود

 همچنین پرویز جلالی عزیز پور از آمادگی دو مرکز شالی خشک‌کنی بیوض و گبیر شهرستان اهواز با ظرفیت ده تن در ساعت جهت خرید شالی و خشک‌کردن آن به‌صورت شبانه‌روزی خبر داد و گفت:با توجه به وسعت کشت شالی در شهرستان این دو مرکز می‌توانند کمک خوبی به کشاورزان منطقه کنند.

وی افزود‌: پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری مقدار 1000 تن شالی از کشاورزان منطقه خریداری شود که نیاز به 100 روز کاری برای خشک‌کردن شالی در مراکز داریم.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان اهواز تصریح کرد: شالی و برنج خوزستان از محصولات باکیفیت و مهم به شمار می‌روند که سالانه برای هزاران نفر اشتغال‌زایی دارد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار