تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۸۸۳۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نخستین یادواره شهدای روستایی آبادان برگزار شد
  نخستین یادواره ۲۱ شهید روستای طرح بخاخ بخش مرکزی آبادان با حضور سران عشایر و جمعی از مسئولان محلی در این روستا برگزار شد.

  روستای طرح بخاخ  با سه هزارو ۲۵۰ نفر جمعیت از توابع بخش مرکزی در ۱۰ کیلومتری آبادان و در حاشیه بهمنشیر قرار دارد این روستا در روزهای اول جنگ تحمیلی آماج حملات خمپاره ای دشمن بعثی قرار گرفت و جمعی از اهالی این روستا در نخستین روزهای جنگ تحمیلی شهید و مجروح شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل شهرستان آبادان در این یادواره که جمعه شب برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: یاد شهدادر مناطق روستایی  بخصوص مناطق مرزی کمتر گرامی داشته می شود.

سروان حسن رضایی مقدم آشنایی نسل جوان با رشادت ها و جانفشانی  روستائیان در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی را از اهداف برگزار این یادآورده عنوان کرد و افزود: با هماهنگی انجام شده یادواره های شهدا در روستا برگزار می شود.

بخشدار مرکزی آبادان نیز گفت: با انتقال پیام شهدا به نسل جوان می توان تضمین کننده انقلاب اسلامی و تداوم راه شهدا شد.

بتول سعیدی زاده افزود: هرچه داریم از شهداست و باید با انتقال پیام شهدا به نسل جوان، انقلاب را بیمه کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت:تمام تلاش و دغدغه دولت یکسان سازی شهر نشینی و روستا نشینی و ایجاد زیر ساخت عمرانی د رروستاها است.

سعیدی زاده توجه به مشکلات آب و فاضلاب و آموزش و پروش را از دغدغه های مسئولان عنوان کرد و گفت:سرویس ایاب و ذهاب برای دانش آموزان بخش مرکزی آبادان تامین شده و با همانگی با آموزش و پرورش دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مناطق روستائی شناسایی و به کلاس درس برگردانده می شوند.

امام جمعه شهر چویبده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس گفت: شهدا امنیت و ثبات را برای کشور به ارمغان آوردند.

حجت الاسلام حمید سیلاوی افزود:دشمن فرهنگ شهدا را مورد هدف قرار داده و با استفاده از همه ابزارهای خود درپی کمرنگ کردن مقام و جایگاه شهدا در جامعه است لذا همه وظیفه داریم در مقابل این هجمه و توطئه شوم دشمنان ایستادگی کرده و برای حفظ آرمان ها و ارزش های شهدا بکوشیم.

وی افزود: شهدا برای ما عزت و سربلندی به ارمغان آوردند و در راه حفظ دین اسلام جان خود را تقدیم کردند تا اسلام واقعی بماند.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار