تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۱۸۸۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خوزستان خبر داد
ایجاد 4 شهرک‌ تخصصی‌ صنایع‌ پتروشیمی
مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان خوزستان از ایجاد 4 شهرک تخصصی صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان خبر داد.

به گزارش فارس،رضا طاهری با بیان اینکه چهار شهرک تخصصی صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان ایجاد می‌شود، افزود : در حال حاضر 284 واحد از صنایع پایین دستی پتروشیمی در شهرک‌های صنعتی خوزستان مستقرند که 145 واحد به بهره‌برداری رسیده و 139 واحد دیگر نیز  در حال ساخت و ساز هستند.

وی یکی از دغدغه‌های اصلی واحدهای صنعتی و صنایع پایین دستی پتروشیمی را تامین مواد اولیه مورد نیاز عنوان و اظهار امیدواری کرد: با تعامل و همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شرکت‌های تابعه آن در استان، بخش زیادی از مشکلات این واحدها رفع و رونق بیشتری در صنایع پایین دستی پتروشیمی و تکمیل زنجیره‌های این صنعت بوجود آید.

وی مزیت‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان را یادآور شد و گفت : مجموعه مدیریت خوزستان به طور همه جانبه آمادگی خود را برای تسهیل امور سرمایه گذاری و کمک به رونق تولید در استان اعلام کرده، ایجاد شهرک‌های تخصصی صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره‌های صنایع پایین دستی این صنعت به منظور ایجاد ارزش افزوده و ایجاد اشتغال مولد را گام مهمی در همین راستا می‌دانند.

طاهری همچنین صنعت کیف و کفش حاضر را به عنوان یکی از اصلی‌ترین صنایع پایین دست پتروشیمی عنوان کرد و افزود: بسترهای مناسب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای پذیرش سرمایه‌گذاران و استقرار واحدهای تولید کیف و کفش وجود دارد و ایجاد شبکه‌های تولیدی و خوشه ی صنعتی کفش در اولویت قرار خواهد گرفت.

رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران نیز در این نشست با بیان اینکه 82 درصد صادرات غیر نفتی خوزستان از طریق سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی انجام می‌شود، گفت: تهیه و تدوین یک بسته سرمایه‌گذاری برای کشور در دست بررسی است و استان خوزستان و بوشهر با توجه به توانمندی‌های منطقه‌ای و فراهم بودن زیرساخت‌های مورد نیاز در اولویت آن قرار دارند.

محمد زیار بر اشتغال نیروهای بومی استان تاکید کرد و افزود: پس از بررسی و اجرای طرح آمایش سرزمین سرمایه گذاری‌ها به مرحله اجرا درخواهد آمد.

بر اساس این گزارش مقرر شد برای ایجاد چهار شهرک تخصصی صنایع پایین دستی پتروشیمی و سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی چند تفاهم نامه همکاری امضا شود که پس از انعقاد عملیاتی خواهدشد.

:
:
:
آخرین اخبار