تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۸۸۳۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه دزفول:
تبدیل برخی روستاهای دزفول به شهر غیرکارشناسی است
 امام جمعه دزفول با اشاره به تبدیل روستای شهید منتظری به شهر منتظران گفت: تبدیل برخی روستاهای دزفول به شهر غیرکارشناسی و آسیب زا است.

 حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی دزفول در دفتر نهاد امامت جمعه این شهر افزود: قبل از تبدیل یک روستا به شهر باید امکانات و زیرساخت های لازم را در آن مستقر کرد.

وی با بیان اینکه کاهش جمعیت روستایی و افزایش جمعیت شهری مشکل زا است، گفت: برخی روستاها از امکانات و زیرساخت های لازم برخوردار نیستند و با تبدیل به شهر از مزایای روستایی نیز بی بهره می شوند.

 امام جمعه دزفول افزود: هیچ مشورتی با بنده به عنوان رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول برای تبدیل روستای شهید منتظری به شهر منتظران نشده است.

وی با انتقاد از حذف نام شهید در نام جدید روستای شهید منتظری گفت: گویا دستی در موضوع حذف نام شهدا در نامگذاری های کشور وجود دارد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: دشمن در بسیاری از توطئه ها به صورت پنهانی عمل می کند و مسئولان باید مراقب باشند در دام این توطئه ها نیفتند.

وی با تاکید بر لزوم حفظ فرهنگ و پیشینه شهرستان دزفول گفت: هیچ تفاوتی بین اقوام مختلف دزفول وجود ندارد و همه از لر و عرب و سایر اقوام دزفولی و متحد هستند.

امام جمعه دزفول با اشاره به افزایش استقبال مردمی از اربعین حسینی در سال های اخیر اظهار داشت: امسال نیز با وجود فتنه بعثی، سعودی و صهیونیستی در عراق مردم همچنان با عزم راسخ در مراسم اربعین شرکت می کنند و این حضور حماسی بار دیگر توطئه های دشمن را خنثی می کند.

وی با اشاره به استقرار موکب دزفول به عنوان بزرگترین موکب مستقر در مرز چذابه گفت: این عظمت نشان از تلاش و همدلی مردم، ادارات و روحانیون شهرستان دزفول است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی راهپیمایی حرم سبزقبا(ع) تا حرم محمدبن جعفر طیار(ع) را دیگر ویژه برنامه اربعین دانست و افزود: اغلب دزفولی ها علاوه بر شرکت در راهپیمایی نجف تا کربلا در راهپیمایی حرم تا حرم دزفول نیز شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه عظمت جبهه مقاومت افزایش یافته و پیروزی های بزرگی کسب شده است، گفت: مباحث جبهه مقاومت و بعد جهانی اربعین باید در قالب بنرهایی در طول مسیر راهپیمایی حرم تا حرم دزفول در معرض دید قرار بگیرند.

امام جمعه دزفول با تاکید بر لزوم استقرار امکانات مورد نیاز عزاداران در طول مسیر راهپیمایی افزود: استقبال مردم از مراسم اربعین امسال دوچندان می شود.

وی از مسئولان ستاد اربعین دزفول خواست طرحی برای ایجاد نظم در این مراسم در نظر بگیرند تا ایرادها و آسیب های آن شناسایی و در سال های بعد رفع شوند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: عرض کم جاده محمد بن جعفر یک مشکل اساسی است و انتظار می رود مسئولان برای رفع این مشکل اقدام کنند.

وی ادامه داد: لازم است سرویس بهداشتی در طول مسیر و اتوبوس برای برگرداندن مردم از بن جعفر تا دزفول در نظر گرفته شود.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه موکب این شهرستان باعث ایجاد همدلی و وحدت مردم شده است، گفت: ستاد اربعین دزفول در بحث سیل، زلزله و غدیر بسیار موفق عمل کرد.

وی با اشاره به پخت ۳۶٠ هزار پرس غذا در حمیدیه افزود: این ستاد همچنین در غدیر امسال ۹۰ هزار اطعام علوی بین مردم توزیع کرد و برنامه دارد این میزان اطعام را در سال های آینده به تعداد جمعیت دزفول برساند.

سیاست کمرنگ کردن کنگره اربعین محکوم به شکست است

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز در این نشست با تاکید بر لزوم غنی سازی فرهنگی اربعین حسینی گفت: کمرنگ کردن کنگره جهانی اربعین حسینی از سیاست های دشمنان است.

محمد حیدری با بیان اینکه این سیاست مانند دیگر سیاست های دشمن محکوم به شکست است، افزود: با توجه به تلاش دشمن برای ضعیف نشان دادن اربعین تلاش در راستای تقویت این مراسم ضروری است.

وی اظهار داشت: دشمن تلاش دارد مشکلات عراق که ناشی از اقدامات خصمانه صدام، حمله نظامی آمریکا و حضور داعش است را به گردن یران بیاندازد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: هرچه زائران در مراسم اربعین حسینی حضور بیشتری داشته باشند توطئه های دشمن بیشتر با شکست مواجه می شوند و با حضور مردم پیروزی دیگری رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه موکب شهرستان دزفول باید الگوی سایر شهرستان ها باشد، اظهار داشت: امید است برای برگزاری باشکوه تر کنگره اربعین، دبیرخانه ای در شهرستان دزفول ایجاد شود.

وی درخصوص تبدیل روستاهای دزفول به شهر گفت: چند پرونده از گذشته در رابطه با تبدیل چند روستا به شهر تا قبل از حضور من در دزفول تشکیل شده بود که ۲ ایراد از نظر اسامی و تامین امکانات در این زمینه وجود داشت.

حیدری با بیان اینکه هر روستای بالای سه هزار نفر جمعیت می تواند به شهر تبدیل شود، افزود: اکنون حدود ۱۵ نقطه جمعیتی بالای سه هزار نفر در شهرستان وجود دارد که با این تعریف قابلیت تبدیل شدن به شهر را دارند.

وی اظهار داشت: نامگذاری شهرها در اختیار وزارت کشور بوده و طبق قانون ۱۵ شرط دارد که یکی از آنها نبودن نام اشخاص است.

شهردار دزفول نیز در این نشست با اشاره به اقدامات این شهرداری درخصوص راهپیمایی اربعین و موکب دزفول گفت: اکیپ شهرداری دزفول برای خدمات رسانی به زائران در مرز چذابه مستقر شده است.

محمدعلی دوایی فر افزود: با توجه به ترافیک بالا در راهپیمایی حرم تا حرم دزفول در اربعین، آمدن اتوبوس برای جابه جایی زایران فایده ای ندارد و مردم استقبال نمی کنند.

جمال الدین برفر رییس آبفا دزفول نیز گفت: این اداره روزانه چهار هزار مترمکعب آب آشامیدنی علاوه بر آب بسته بندی در موکب این شهرستان در مرز چذابه تامین می کند که نیاز بیش از ۲۰ هزار نفر را برطرف خواهد کرد.

مسئول و اعضای ستاد اربعین دزفول نیز در این نشست گزارشی از اقدامات و نیازهای این ستاد برای برگزاری پیاده روی حرم تا حرم اربعین دزفول و همچنین موکب این شهرستان در مرز چذابه ارایه داد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار