تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۸۸۴۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراجعه 117 نفر به پایگاه‌‌های درمانی شلمچه و چذابه/ استقرار 27 درمانگاه سیار در عراق
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: در 13 مهرماه جمعاً ۱۱۷ نفر به دو پایگاه درمانی در شلمچه و چذابه مراجعه کردند که ۸۰ نفر آن‌ها در شلمچه و ۳۷ نفر در چذابه بودند.
 علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان صبح امروز در نشست خبری با اشاره به آغاز پیاده‌روی اربعین، اظهار کرد: حرکت اربعین یک دانشگاه با سرفصل‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون فرهنگی و کمک به همنوع است که باید نهایت بهره را از آن برد.

وی افزود: طرح اربعین جمعیت هلال‌احمر از ۱۰ مهرماه آغاز شد و به مدت ۲۰ روز تا ۲۹ مهرماه ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان عنوان کرد: ۲۷ درمانگاه سیار در عراق مستقر است که ۶ درمانگاه در نجف، ۷ درمانگاه در کربلا، ۷ درمانگاه در مسیر نجف به کربلا، ۴ درمانگاه در کاظمین، ۴ درمانگاه در حله و یک درمانگاه در سامرا وجود دارد.

وی گفت: یک هزار و ۵۶۰ نیروی امدادی در مراکز درمانی مستقر هستند که ۱۲۰ نفر از آن‌ها از استان خوزستان هستند و ۴۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و آمبولانس در منطقه وجود دارد.

خدادادی با اشاره به وجود ۳۳ پست، پایگاه و قرارگاه در طرح اربعین، اظهار کرد: در مسیر خرمشهر به شلمچه ۶ پایگاه، مسیر چذابه ۹ پایگاه و مسیر شوش یک پست وجود دارد؛ همچنین ۲ قرارگاه در چذابه و شلمچه با حضور نیروهای واکنش سریع تدارک دیده شد.

وی گفت: در ورودی‌های خوزستان نیز در اندیمشک، دهدز، بهبهان و هندیجان پایگاه هلال‌احمر وجود دارد که برای افراد در راه مانده شرایط اسکان وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان عنوان کرد: ۲۶۶ نیروی امدادی به صورت شبانه‌روز به همراه تجهیزات لازم، خودرو نجات، خودرو ارتباطات، موتورلانس و ۲ فروند بالگرد پشتیبانی دو مسیر شلمچه و چذابه را به عهده دارند.

وی گفت: در 13 مهرماه جمعاً ۱۱۷ نفر به دو پایگاه درمانی در شلمچه و چذابه مراجعه کردند که ۸۰ نفر آن‌ها در شلمچه و ۳۷ نفر در چذابه بودند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار