تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۱۸۸۴۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
منطقه آزاد اروند به عزل شهردار خرمشهر اعتراض کرد
 سازمان منطقه آزاد اروند در نامه‌ای به معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر از عزل شهردار خرمشهر انتقاد و اقدام شورای اسلامی این شهر را در این عزل فاقد وجاهت قانونی اعلام کرد.

 در این نامه که در فضای مجازی نیز منتشر شده آمده است: مصوبه اخیر شورای شهر مبنی بر عزل شهردار به دلیل نداشتن سکونت وی به استناد بند الف ماده ۶۵ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور در تاریخ ۹۵/۱۲/۱ به رییس جمهوری ابلاغ شده است و با عنایت به تبصره ۲ الف اختیارات فرماندار در مورد مصوبات شوراهای شهر و روستا در مناطق آزاد به مدیر سازمان مناطق آزاد واگذار می گردد.

این نامه می افزاید:مدیران سازمان مناطق آزاد به نمایندگی از طرف دولت بالاترین مقام منطقه محسوب می شوند لذا شایسته است هرگونه مکاتبه و مصوبه شورای شهر برای بررسی در هیات تطبیق به این سازمان ارسال شود؛ هرگونه اقدام خارج از این مسیر فاقد وجاهت قانونی و هرگونه نقل و انتقال مالی و حقوقی ناشی از این تغییر قابل پیگرد است.

رییس شورای اسلامی شهر خرمشهر نیز در واکنش به نامه منطقه آزاد اروند با بیان اینکه اجازه دخالت غیرقانونی و تحکم آمیز منطقه آزاد اروند را نمی دهیم گفت: "منطقه آزاد اروند ابتدا وظایف خود را مطالعه کند بعد برای مردم تصمیم بگیرد."

موسی مطور جزیره افزود: " عامل ویرانی و خرابی های امروز آبادان و خرمشهر منطقه آزاد اروند است اگر این سازمان به جای دخالت بی حاصل، صادقانه به فکر آبادانی این ۲ شهر بود امروز وضعیت اسف بار آبادان و خرمشهر این گونه نبود."
وی گفت: " مدیرعامل منطقه آزاد اروند به جای ارسال نامه تفسیر غیرقانونی به فرماندار خرمشهر، لازم است نامه عذرخواهی بابت همه این عقب ماندگی ها و مصایب موجود در آبادان و خرمشهر بنویسد."
مطورجزیره افزود: برکناری شهردار خرمشهر بر اساس رای احراز نداشتن سکونت وی در شهر باید در زمان رییس سابق شورای شهر انجام می‌شد اما وی زیر بار این موضوع نرفت.
وی با اشاره به قانونی بودن برکناری‌ شهردار خرمشهر گفت: ما تمام مواد قانونی و تبصره ها را به امام جمعه خرمشهر تقدیم کردیم و کار شورا طبق قانون و بر اساس رسالت ذاتی آن است و منطقه آزاد اروند می‌تواند به عنوان کمیته تطبیق نظر خود را اعلام و مصوبه شورا را رد کند و شورا هم طبق قانون بر رای خود اصرار و آن را به شورای حل اختلاف استان ارسال کند نه اینکه مدیر عامل منطقه آزاد اروند با نامه ای آمرانه عملکرد شورا را زیر سوال ببرد. طبق ماده ۸۰ قانون شوراها و دستور العمل اجرایی قانون شوراها ماده های ۱۶،۱۷،۱۸ فقط اگر شورا از فقدان شرایط احراز تصدی سمت شهردار مطلع شود در جلسه ای با اکثریت مطلق شهردار برکنار و فرد جدیدی به عنوان سرپرست تایید می گردد.

به گزارش ایرنا شورای اسلامی خرمشهر ۳۱ شهریور امسال در جلسه ای با موضوع احراز سکونت داود دارابی شهردار این شهر بر اساس نامه واصله از وزارت کشور برگزار و سکونت نداشتن وی در محل از سوی این شورا محرز شد.

در این نشست پس از عزل شهردار، عزیز ساعدی به عنوان سرپرست شهرداری خرمشهر انتخاب شد.

دارابی ۲۷ آذر سال ۱۳۹۶ با کسب پنج رای موافق و ۲ رای مخالف به عنوان شهردار خرمشهر انتخاب شد.

عزیز ساعدی سرپرست شهرداری خرمشهر که پیشتر نیز ۱۱ ماه مسئولیت شهرداری خرمشهر را عهده دار بود. معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خرمشهر است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار