تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۸۸۴۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۶ هزار متر از زمین های پارک ملی دز خلع ید شد
 رئیس پارک ملی دز گفت: ۶ هزار متر از زمین های ملی واقع در پارک ملی دز خلع ید شد.

رضا قپانچی پور افزود: به دنبال شناسایی تصرف بخشی از زمین های منطقه حفاظت شده دز در بخش های جنوبی منطقه و پیگیری قضایی در نهایت از سوی دادگاه شهرستان شوشتر نسبت به صدور حکم قطعی خلع ید این زمین ها اقدام شده است.

وی اظهار داشت: این حکم با همراهی ماموران انتظامی کلانتری گوریه حکم اجرا و زمین ها به منطقه حفاظت شده دز بازگردانده شدند.
رییس پارک ملی دز افزود: در طول ۶ ماهه نخست امسال این دومین حکم خلع ید اراضی ملی است که در منطقه حفاظت شده دز صادر و اجرا شد.

دستگیری فروشنده دراج در پارک ملی دز
 قپانچی پور در این باره گفت: یگان حفاظت محیط زیست اداره پارک ملی دز در پی انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر فروش پرنده حمایت شده دراج اقدام به شناسایی فروشنده و محل اختفای پرندگان دراج کرد که طی عملیاتی با همکاری کلانتری ۱۸ شهر حمزه با اخذ حکم قضایی نسبت به دستگیری فرد مورد نظر اقدام شد.
وی افزود:  هفت قطعه پرنده دراج در این عملیات کشف شد که با تنظیم صورتجلسه و طرح شکایت به همراه مستندات به مراجع قضایی جهت رسیدگی تحویل داده شدند.
رئیس پارک ملی دز گفت: پرندگان دراج کشف شده بعد از بررسی و اطمینان از سلامت آنها در زیستگاه طبیعی خود در دامان طبیعت رهاسازی شدند.

پارک ملی دز زیستگاه گونه های مختلف جانوری به ویژه گوزن زرد ایرانی است. 
این پارک در طول ۱۵۰ کیلومتر از مسیر رودخانه دز امتداد داشته و از آن به عنوان تنها باقی مانده جنگل های گرمسیری جهان نام برده می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار