تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۱۸۸۴۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سامانه الکترونیکی خدمت‌رسانی به زائران اربعین راه‌اندازی شد
 رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور گفت: سامانه الکترونیکی برای ارائه اطلاعات کافی از محل استقرار موکب‌های ایرانی در عراق و خدمات موجود هر موکب، فراهم آوردن امکان زیارت نیابتی از طرف شهدا و نیز سایر خدمات ویژه راه اندازی شده است.

حجت الاسلام مرتضی مطهری پور شامگاه یکشنبه در سومین نشست ستاد اربعین دانشگاهیان در دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: دشمنان در راستای کمرنگ جلوه دادن حماسه اربعین تلاش دارند حال و هوای دانشگاه را عاری از شور حسینی جلوه دهند اما شور و شعوری که در ایام محرم به صورت ویژه اربعین در فضای عمومی دانشگاه نمایان می شود، نشان می‌دهد که عشق به سالار شهیدان فراگیر است و هیچ توطئه ای از مهر اهل بین در دل جوانان ما کم نمی کند.

وی افزود: در بسیاری از دانشگاههای کشور گروه‌های مختلفی با همکاری استادان، معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها، بسیج استادان و تشکل‌های مذهبی تشکیل شده اند و بسیج جامعه پزشکی نیز در بسیاری از دانشگاه‌ها به خوبی ورود کرده‌اند.
رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور گفت: اگر بتوانیم از این ظرفیت درست استفاده کنیم، بی‌شک دستاوردهای خوبی در فضای معنوی، فکری و فرهنگی برای دانشگاه‌های ما به ارمغان خواهد آورد.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبات ستاد اربعین دانشگاهیان در ایام اربعین قرار شد فعالیت‌های فرهنگی از قبیل فضاسازی تبلیغاتی دانشگاه‌ها، ساخت مستند با موضوع اربعین، برگزاری نمایشگاه‌های تصویری و همایش‌های آموزشی، خاطره‌گویی و انتقال تجربیات، مراسم استقبال از زائران اربعین، ایجاد پویش های ویژه برای مشارکت در ثواب زیارت و فرهنگ سازی نیابت از زیارت در سطح دانشگاههای کشور انجام شود.

حجت الاسلام احمدی گفت: به عنوان یکی از اقدامات موثر در سال جاری با هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، یک پایگاه فرهنگی را در پایانه مرزی شلمچه برای خدمت رسانی فرهنگی به زائران در نظر گرفته ایم.

وی اظهار داشت: زائران بی‌شک نیازهایی در طول مسیر دارند که ما با ارائه یک بسته فرهنگی الکترونیک شرایط را برای تامین نیازهای آنها آسان‌تر کرده ایم و بنابراین می‌توانند با شماره گیری *۶۶۵۵*۲۵۴۲۵# خدمات رایگان  دریافت کنند.

وی بیان کرد: زیارت نیابتی از شهدا با اولویت شهدای دانشجو از خدمات این است که در ایام اربعین به زائران ارائه می‌شود، هر یک از زائران با شماره گیری کد مورد نظر اسم و مشخصات یک شهید برای وی ارسال می شود می تواند سفر خود را به نیابت از یک شهید انجام دهد.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور گفت: اکنون ۱۵ هزار شهید دانشجو به صورت کامل شناسایی شده و در سامانه به ثبت رسیده اند.

وی گفت: همچنین یکی دیگر از موارد مورد نیاز زائران اربعین حسینی در کشور عراق کسب اطلاعات لازم از مواکب ایرانی است که در این زمینه نیز می توانند با شماره گیری از سامانه نامبرده اطلاعات موردنظر خود را دریافت کنند.

محبت سیدالشهدا دین و مذهب و نژاد نمی شناسد

همچنین حجت الاسلام حمید احمدی مسئول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: محبت سیدالشهدا مذهب، دین و نژاد نمی شناسند و این همان محبت الهی است که در عالم جریان دارد.

وی افزود: اکنون در ایام اربعین شاهد حضور گسترده جامعه دانشگاهی در کنار سایر اقشار جامعه هستیم بی‌شک حضور این قشر می‌تواند بر وزن و کیفیت حماسه اربعین بیفزاید.

مسئول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: تشکیل ستاد اربعین دانشگاهیان از اقدامات موثر به منظور ساماندهی دانشجویان و پرشورتر کردن پیاده‌روی اربعین بود که جا دارد از وزارت علوم قدردانی کنیم.

وی تصریح کرد: این که افراد از هر طیف و جناحی در کنار یکدیگر قرار می گیرند یکی از برکت‌های اربعین حسینی است که باید قدردان آن باشیم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار