تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۸۸۴۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رعایت بهداشت آب و مواد غذایی مهمترین توصیه به زائران اربعین
  رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بهداشت آب و مواد غذایی از مهمترین مواردی است که زائران اربعین حسینی باید رعایت کنند.

دکتر سید مهدی حسینی زاده بیان کرد:  افرادی که در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند باید بهداشت فردی خود را به طور کامل رعایت کنند و قبل از مصرف مواد غذایی دست‌های خود را به طور دقیق با آب و صابون شست و شو دهند.

وی به زائران اربعین توصیه کرد: به علت وجود گرد و غبار احتمالی ماسک استاندارد با خود به همراه داشته باشند و بهتر است در طول مسیر پیاده روی اربعین از آب بسته‌بندی استفاده کنند.

حسینی زاده ادامه داد:  مسافران باید از حمل مواد غذایی فسادپذیر خودداری و غذا را در همان محل به صورت گرم مصرف کنند و مواد خام و سالاد مصرف نکنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور با اشاره به بازدید شبانه روزی بازرسان بهداشت محیط در تیم های ویژه از موکب‌ها و کنترل کیفی آب و مواد غذایی گفت: خادمان موکب ها باید در مراکز بهداشت شهرستان‌های مبدا آموزش‌های بهداشتی لازم را ببینند و معاینات پزشکی برای آنها انجام شود و در صورت ابتلا به  اسهال و استفراغ، به هیچ عنوان در تهیه و توزیع مواد غذایی شرکت نکنند.

وی افزود: غذایی که برای زائرین توزیع می شود حتما باید گرم شده و به ۵۰ درجه سانتیگراد برسد.

حسینی زاده  نگهداری یخ و رعایت شرایط انبارداری بصورت بهداشتی، نگهداری مواد غذایی خام و پخته جدا از یکدیگر، استفاده از دستکش یکبار مصرف برای تهیه و توزیع غذا و شست و شو و گردگیری ظروف و تجهیزات را  از موارد مهم در موکب ها ذکر کرد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: توزیع شربت و آب غیربسته‌بندی ، توزیع کاهو و سبزیجات و سالاد و سالاد اولویه در موکب‌ها ممنوع است و برای توزیع مایعات داغ مثل چای و قهوه باید از ظروف یکبار مصرف گیاهی یا کاغذی استفاده شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار