تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۸۸۴۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشکل زائران پاکستانی در مرز شلمچه حل شد
مشکل زائران پاکستانی در مرز شلمچه حل شد

 رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه اعلام کرد: مشکل تردد زائران پاکستانی که قصد عزیمت به کشور عراق را داشتند، در مرز شلمچه حل شده است و همه زائران وارد خاک عراق شده اند.

«مجتبی کریمی» روز دوشنبه درباره مشکل پیش آمده برای تردد زائران پاکستانی در مرز شلمچه   توضیح داد: طبق روال معمول، آژانس‌های مسافرتی برای اعزام زائر به کشور عراق، با شرکت های عراقی قرارداد همکاری امضا کرده و مجوز عزیمت زائران را از این کشور دریافت می‌کنند.
وی افزود: درباره زائران پاکستانی نیز همین رویه دنبال شده است اما آژانس مسافرتی عراقی مرز ورودی این زائران را مرزی جز شلمچه انتخاب کرده بود و از آنجا که طبق اعلام قبلی زائران خارجی تنها حق تردد از مرز شلمچه را داشتند، در ورود این افراد به خاک عراق ناهماهنگی هایی ایجاد شد.
دبیر کمیته سیاسی و کنسولی ستاد اربعین ادامه داد: با توجه به مشکل قطعی اینترنت در عراق در روزهای گذشته، امکان تغییر مرز ورودی این دسته از زائران پاکستانی فراهم نبود اما با پیگیری های وزارت امور خارجه و هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد این مشکل رفع شد.
کریمی با اشاره به سرکشی مسئولان وزارت امور خارجه به مرزهای غربی برای رفع مشکل زائران اربعین حسینی بویژه اتباع خارجی تاکید کرد: تا ساعت ۱۳ امروز دوشنبه مشکل همه اتباع خارجی در مرز شلمچه حل شد و آنها وارد خاک عراق شدند.
صبح امروز فرماندار ویژه خرمشهر از بروز مشکل در ورود زائران پاکستانی به خاک عراق از مرز شلمچه خبر داده بود؛ شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر تنها گذرگاه مرزی کشور برای خروج زائران خارجی است.
پیش بینی شده در اربعین امسال اتباع ۹۰ کشور جهان از مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شوند؛ اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار