تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۸۸۴۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ملاحظات امنیتی انتظامی در ساخت برخی مناطق دزفول رعایت نشده است
 سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: ملاحظات و قواعد امنیتی و انتظامی در برخی مناطق دزفول رعایت نشده که همین امر مشکلاتی ایجاد کرده است.

 محمد حیدری روز دوشنبه در جریان دیدار با فرمانده انتظامی شهرستان دزفول گفت: کوی زیباشهر دزفول با حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت از شهر دزفول فاصله دارد و در ساخت آن نشانی از اصول و قواعد انتظامی و امنیتی نیست.

وی افزود: با وجود در نظر گرفتن کلانتری در این منطقه و استقرار حدود ۲۰ نیروی انتظامی نیز نمی توان گفت امنیت در این منطقه حاکم است ضمن اینکه مناطق دیگری مانند مدرس، پیام نور، شهرهای اطراف، آزادگان و مهرشهر نیز همین مشکل وجود دارد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول اظهار داشت: مشکلات فرهنگی اجتماعی زیادی با افزایش جمعیت این مناطق ایجاد خواهد شد که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

وی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: انتظار می رفت طی دستورالعملی  از ماموران انتظامی در شهرستان ها تقدیر شود زیرا با توجه به حجم بالای ماموریت ها عملکرد قابل قبولی داشته اند.

حیدری افزود: نیروهای انتظامی با حضور در حوزه های مختلف مرزبانی، دریایی، هوایی، جاده ای و راه ها وظیفه برقراری امنیت را برعهده دارند ضمن اینکه بخشی از دیپلماسی مردم نیز برعهده نیروی انتظامی است و بسیاری از مشکلات را حل می کند.

وی حجم بالای کار، صبور بودن و فنی و طاقت فرسا بودن را از ویژگی های کار نیروی انتظامی برشمرد و گفت: نیروی انتظامی هر سال قوی تر ظاهر می شود و به وظایف خود عمل می کند.

وی افزود: دزفول با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سایر شهرستان ها قابل مقایسه نیست و بدلیل گستردگی حوزه و درگیری های طایفه ای مشکلات زیادی در حوزه امنیت دارد.

رویکرد اجتماعی ناجا در مدیریت امنیت قابل قبول است

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه رویکرد اجتماعی نیروی انتظامی بسیاری از مشکلات را رفع می کند، اظهار داشت: تعامل و مشارکت مسئولان شهری و مردم با نیروی انتظامی ضروری است.

وی افزود: مدیریت سرقت مسلحانه و انواع دیگر سرقت ها نیازمند تعامل و مشارکت سایر دستگاه های اجرایی است برای مثال برای نصب دوربین های مداربسته، دیگر دستگاه ها از جمله راهداری موظف به همکاری شده اند تا بتوان امنیت را در جاده ها برقرار کرد.

حیدری با بیان اینکه شورای تامین پشتیبان نیروی انتظامی است، گفت: حوزه فعالیت برخی خیران باید تغییر کند بطوریکه خود را موظف به فعالیت در یک حوزه نکنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار