تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۸۸۴۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خبرداد
آمادگی شرکت توسعه نیشکر برای بازسازی کارخانه تصفیه شکر اهواز
دو هزار هکتار از اراضی آیشی نیشکر به کشت کلزا اختصاص می یابد / حمایت از کشت های غیرنیشکری استراتژیک در دستور کار قرار دارد / پیگیری ها و حمایت های سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در مبارزه با ملخ و همکاری و ثبت خسارت های ناشی از سیل قابل تقدیر است

 مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از آمادگی این شرکت برای بازسازی و راه‌اندازی کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز خبرداد.

عبدعلی ناصری در حاشیه بازدید نمایندگان شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا (وابسته به بانک ملی) از کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز، اظهار کرد: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با توجه به تجربه و ظرفیت‌های موجود، برای بازسازی و راه‌اندازی دوباره کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز آمادگی و توان لازم را دارد و همچنین می‌تواند چغندرقند این کارخانه را نیز تامین کند.

وی با اشاره به تعطیلی 12 ساله کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز، افزود: این کارخانه با داشتن خط تولید شکر از چغندر و همچنین پتانسیل تصفیه شکر، در حال حاضر تعطیل و تولید آن متوقف شده است.

ناصری تصریح کرد: بنا به جلسات تشکیل شده در استانداری خوزستان، نمایندگان شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا از شرکت‌های وابسته به بانک ملی، جهت ارزیابی وضعیت کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز از این کارخانه بازدید کردند و در عین حال با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز آشنا شدند.

وی با اشاره به تاکید وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر کشت چغندرقند، عنوان کرد: در صورت راه‌اندازی کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز ظرفیت لازم برای کشت چغندرقند در اراضی آیشی در واحدهای هفتگانه توسعه نیشکر وجود دارد و می‌توان جهت بهبود وضعیت خاک و در قالب تناوب زراعی، چغندرقند کشت کرد و ماده اولیه این کارخانه را تامین کرد.

ناصری اظهار کرد: کشت چغندر در زمین‌های آیشی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به لحاظ تامین مواد اولیه و همچنین به دلیل بهبود ساختمان فیزیکی خاک و تامین مواد مغذی خاک، پس از چندین دوره کشت و بهره‌برداری از نیشکر، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به ظرفیت‌های کارخانه تصفیه شکر اهواز، گفت: در صورت راه‌اندازی، این کارخانه پتانسیل تولید بیش از 500 تن شکر در روز را دارد و ظرفیت مناسبی را برای افزایش تولید شکر در استان ایجاد خواهد کرد.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت "رونق تولید" با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، اظهار کرد: در سالی که مزین به نام رونق تولید است، احیای صنایع راکد می‌تواند به عنوان راهبردی موثر در این زمینه برای ایجاد اشتغال و خودکفایی درعرصه تولید، در نظر گرفته شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار