تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۸۸۴۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موکب‌های مردمی پذیرایی از زائران اربعین را در چذابه آغاز کردند
 درهای موکب‌های مردمی روز دوشنبه به طور رسمی برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در پایانه چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز گشوده شد.

 در هشتمین روز از ماه صفر و با شتاب گرفتن عزیمت کاروان های اربعین حسینی به سمت کربلای معلا ، بیرق سرخ حسینی در پایانه مرزی چذابه برافراشته شد و به دنبال آن موکب های مردمی نیز برای پذیرایی از زائران مشتاق حسینی فعالیت خود را آغاز کردند.
حدود ۳۰۰ موکب از مناطق مختلف خوزستان که عمده گردانندگان آنان از جوانان پرشور و شوق این دیار هستند برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در چذابه فعال شده اند.
اطعام و اسکان موقت زائران ، اقامه نماز جماعت ، روضه خوانی ، استحمام و ارایه محصولات فرهنگی و نقشه راه های منتهی به کربلا و نجف از مهمترین خدمات از سوی موکب های مستقر در چذابه است.
امسال بسیاری از موکب های مستقر در نزدیکی گذرگاه مرزی چذابه به دلیل گرمای منطقه مجهز به وسایل سرمایشی شده اند و حدود ۱۵۰ موکب نیز بخشی از سازه های دایمی خود را به پایان رسانده اند.

برپایی هفت موکب ویژه خواهران زائر در چذابه 

رییس کمیته جذب مشارکت های مردمی ، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان در مرز چذابه به خبرنگار ایرنا گفت: امسال هفت موکب ویژه خواهران زائر در مرز چذابه راه اندازی شده است.

حجت الاسلام سید محمود موسوی با بیان اینکه موکب های مردمی در چذابه تا پنج روز پس از روز اربعین به زائران خدمت رسانی می کنند، افزود: روزانه بیش از ۱۰۰ هزار وعده غذایی در موکب های مستقر در چذابه توزیع می شود و امکان اسکان ۳۰ هزار زائر در این موکب ها وجود دارد.
وی گفت: منازل مردم در مناطق روستایی و شهری واقع درمسیر حرکت زائران اربعین حسسینی نیز آماده پذیرایی از زائران اربعین هستند و هماهنگی لازم در این زمینه صورت گرفته است.
در همین حال موج ورود زائران اربعین حسینی به منطقه مرزی چذابه و سپس عزیمت به نجف اشرف و کربلای معلا از روز دوشنبه وارد مرحله جدیدی شد.
دهها موکب در ۲ مسیر اهواز - حمیدیه - سوسنگرد - بستان - چذابه و همچنین شوش - الوان - چذابه برای پذیرایی از زائران بسیج شدند. بسیاری از جوانان و نوجوانان با چهره هایی بشاش با خرما و شربت و چای خالصانه از زائران  و مسافران اربعین پذیرایی می کنند.
به گزارش ایرنا اربعین پارسال حدود ۲۳۵ هزار زائر از گذرگاه مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز رهسپار کربلای معلا و نجف اشرف شدند.
حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و در چند روز مانده به روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران و اصحاب بزرگوار آن حضرت ، به اوج خود خواهد رسید.
پیش بینی شده با حذف روادید برای زائران ایرانی اربعین حسینی ، شمار مشتاقان به زیارت حرم حضرت سید الشهدا علیه السلام ، از چهار مرزی و رسمی خسروی در استان کرمانشاه ، مهران در استان ایلام و چذابه و شلمچه در استان خوزستان از ۲ میلیون نفر پارسال، افزایش چشمگیری یابد.
طبق تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ، ۲۷مهرماه روز اربعین حسینی است. در عراق نیز همین روز ، اربعین است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار