تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۸۸۴۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روند طولانی یک پروژه آبفای اهواز کسبه یک خیابان را ورشکست کرد
  طولانی شدن زمان انجام یک پروژه اصلاح فاضلاب در خیابان فضیلت واقع در کوی معین‌زاده اهواز و مسدود شدن آن سبب تعطیلی مغازه‌های بسیار این خیابان و در نتیجه ورشکستگی صاحبان آن شده است.

مشکل فاضلاب در اهواز به قصه هزار و یک شب تبدیل شده که هر روز داستان جدیدی از آن در شهر رونمایی می شود، بعد از پس زدگی‌های مکرر فاضلاب در شهر و هشدار مسئولان بهداشت درخصوص خطر تلاقی آب و فاضلاب این بار طولانی شدن زمان تکمیل پروژه اصلاح خطوط فاضلاب در یک خیابان اهواز، ساکنان را دچار مشکل کرده است.

آسفالت خیابان فضیلت پنج ماه است که برای بهبود شبکه دفع فاضلاب و جلوگیری از مشکلات سال گذشته در فصل بارندگی، به صورت سراسری تخریب شده اما باوجود اختلال در رفت و آمد ساکنان تاکنون به اتمام نرسیده است.

مسافرکشی یکی از کاسبان خیابان فضیلت

کشکولی از کاسبان همین خیابان است که حدود یکسال پیش با اجاره کردن یک مغازه تعویض روغنی به دنبال ایجاد اشتغال برای خود بود اما کمتر از ۶ ماه بعد سرنوشت این مغازه مانند چندین مغازه دیگر تعطیلی بود، او که حالا مسافرکش شده است می گوید: مغازه من در خیابان پر رفت و آمدی بود و با گذشت ۶ ماه از راه اندازی آن تعدادی مشتری برای خود پیدا کرده بودم اما ناگهان همه چیز تغییر کرد.

وی ادامه داد: فاضلاب در این خیابان پیوسته دچار مشکل می شد و پس از سیل فروردین ماه این مساله شدت بیشتری گرفت در نهایت شرکت آبفا اقدام به کندن تمام خیابان کرد همین مساله باعث شد خیابان دچار بن بست شود و دیگر هیچ محلی حتی برای تردد عابر پیاده نباشد.

کشکولی توضیح داد: چند ماه اول مبلغ اجاره را از جیب خودم پرداخت کردم تصور می کردم در همین مدت پروژه اصلاح شبکه فاضلاب خیابان به پایان برسد اما این روند به قدری طولانی شد که من و سایر همسایگان مجبور به فسخ قرارداد مغازه های خود و تغییر شغل شدیم.

در انتظار یک عذرخواهی شرکت آبفا

یکی دیگر از کاسبان این محل که مغازه قطعه فروشی خودرو دارد نیز گفت: در این خیابان مغازه های بسیاری مانند تعویض روغنی، سوپر مارکت، تهیه غذای خانگی و آرایشگاه مردانه وجود داشت اما در همین مدت همه آنها ورشکست شدند زیرا راه رفت و آمد مشتریان بسته شده است و تنها من که مالک مغازه بودم و اجاره ای پرداخت نمی کردم باقی مانده ام.

وی ادامه داد: با گذشت ۶ ماه هنوز هیچکدام از مسئولان شرکت آب و فاضلاب اهواز برای معذرت خواهی در خصوص طولانی شدن روند پروژه و یا حتی توضیح در این محل حاضر نشده اند.

روزهای پایانی پروژه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز در همین خصوص از مراحل نهایی این پروژه گفت و افزود: پروژه اصلاح شبکه فاضلاب این خیابان به طول ۶۵۰ متر انجام شده است.

بهنام مریدی با اشاره به اینکه انشعابات فاضلاب این خیابان نیز اصلاح شده است افزود:  کار ترمیم خط به پایان رسیده اما درحال حاضر به دلیل حالت لجنی خاک، امکان آسفالت وجود ندارد و پیمانکار درحال خشک کردن خاک و در نهایت آماده سازی برای آسفالت است.

وی همچنین پیش از این نیز گفته بود: در اهواز ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب وجود دارد که حدود ۵۰درصد آن به دلیل جنس بتنی لوله‌ها فرسوده است، در سیل اخیر ۲۲۰ نقطه فاضلاب در اهواز دچار ریزش شد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳۰ نقطه ریزش اساسی کرد که حل مشکل آنها سوی شرکت آبفا ممکن نبود، حدود ۷۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب اهواز دچار مشکل شد که تاکنون ۴۵ کیلومتر آن ترمیم شده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت‌ کشور در سفر به خوزستان و پس از بازدید از نقاط درگیر پس زدگی فاضلاب در اهواز گفت: دستور مقام معظم رهبری مبنی بر حل مشکل فاضلاب اهواز به هر طریق ممکن و با سرعت زیاد از محل اعتبار ویژه اجرا می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار