تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۸۸۵۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه اهواز:
با عوامل بازداشت کارگران هفت تپه برخورد می کنم
 نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز با اشاره به دیدار چهره به چهره خود با جمعی از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در یازدهم شهریورماه گفت: در صورتی که بازداشت هر کدام از این کارگران صحت داشته باشد قطعا با عوامل آن برخورد خواهم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد اظهارداشت: این دیدار در حالی انجام شد که از کارگران خواسته بودم تا مطالبات خود را شفاف و بدون واسطه بیان کنند.

وی ادامه داد: حضور من در هفت تپه برای رفع مشکل کارگران بوده و باید توجه داشت که هر مجموعه ای که در کشور کار اقتصادی انجام می دهد ممکن است یکسری موانع پیش روی خود داشته باشد.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه در این دیدار نزدیک به ۱۰ نفر مشکلات را به نمایندگی از دیگر همکاران خود بیان کردند، افزود: در آن نشست  از کارگران خواستم که بدون ترس از چیزی به بیان مطالبات خود بپردازند.

بعد از اربعین به هفت تپه می روم

وی با تاکید بر اینکه به منظور ادامه پیگیری مشکلات این کارگران بعد از ایام اربعین مجدد به هفت تپه خواهم رفت، یادآرو شد: فلسفه حضور من در بین این کارگران بررسی مشکلات آنها بوده و این اقدام در حالی انجام شد که قبل از دیدار با مسئولان این مجموعه تولیدی با کارگران ملاقات کردم.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: در این اجتماع خطاب به کارگران هفت تپه حتی تاکید کردم که اگر فردی بخواهد برای آنها بخاطر بیان مطالباتشان مشکل ایجاد کند، شخصا ورود خواهم کرد و با عوامل آن برخورد می کنم.

به گفته وی در بین این کارگران تنها یک نفر محکومیت قانونی داشته است که پیش از این در جریان آن نبوده ام و نیاز است در خصوص اتهام این فرد بررسی های لازم صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تصریح کرد: به جز این یک نفر که دارای محکومیت قانونی است، اگر کارگران دیگری که با آنها دیدار داشته ام بازدشت شده باشند، قطعا با عوامل این اقدام برخورد خواهم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با تاکید بر اینکه ما به سهم خودمان در موارد و مشکلات بنگاه های اقتصادی ورود می کنیم تا موانع را برطرف کنیم، گفت: در عین حال که می خواهیم مشکل کارگران را حل کنیم تلاش می شود تا موانع این واحدها هم رفع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد تصریح کرد: همه این اقدامات به این خاطر است که وضعیت اشتغال در چنین بنگاه های اقتصادی حفظ شود بنابر این نیاز است تا بستر لازم برای فعالیت یک مجموعه تولیدی مانند هفت تپه فراهم شود که در تلاش برای تحقق این امر هستیم.

وی بر به کارگیری تمام ظرفیت های لازم برای پیگیری مشکلات کارگری و مجموعه های اقتصادی تاکید کرد.

برخی سایت‌ها و کانال‌های خبری روز دوشنبه مدعی شدند تعدادی از کارگران شرکت هفت تپه که قصد داشتند برای دیدار با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با اتوبوس عازم تهران شوند یکشنبه شب توسط نیروی انتظامی دستگیر و بازداشت شده اند.

کشت و صنعت هفت تپه قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.  

جمعیت کارکنان شاغل در این شرکت بزرگ تولید شکر به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف پنجهزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده است.  

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با ۲۴ هزار هکتار وسعت اراضی و کارخانه، در ۱۵کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.  

شرکت نیشکر هفت تپه یکی از بزرگترین کارخانه های استان خوزستان و کشور است که نقش مهمی در تولید، اشتغال و کشاورزی منطقه دارد. 

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار