تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۸۸۵۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل امور بانوان خوزستان عنوان کرد:
فعالیت زنان موکب‌دار، از پخت نان تا توزیع چادر
 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان از فعالیت زنان موکب‌دار در مسیر مرزهای شلمچه و چذابه خبر داد.

سیده فرانک موسوی با اشاره به برپایی مواکب زنان جهت خدمات‌رسانی به زائران اربعین اظهار کرد: در دو مرز شلمچه و چذابه و همچنین در بین راه، مواکبی توسط زنان راه‌اندازی شده است. تعدادی از این موکب‌ها به صورت مشارکتی توسط زنان و مردان فعالیت می‌کنند و علاوه بر برپایی مواکب توسط زنان خوزستانی، مواکبی نیز با حضور زنان دیگر استان‌ها در این مسیرها فعالیت می‌کنند.

وی افزود: پخت نان و تهیه غذا برخی از اقدامات زنانی است که در نقش موکب‌دار فعالیت می‌کنند. همچنین دوخت و دوز و تعمیر لباس و کیف و کفش زائران توسط زنان موکب‌دار انجام می‌شود. توزیع چادر برای زنان زائری که چادر همراه خود ندارند نیز از سوی زنان موکب‌دار انجام می‌شود.

موسوی بیان کرد: زنان مبلغ نیز از حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی در مواکب زنان حضور پیدا می‌کنند و به سوالات و مسائل شرعی زنان زائر  پاسخ می‌دهند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به مشکلات موکب‌داران، گفت: برخی مواکب به ویژه مواکب بین‌راهی که بعضا در سامانه عتبات عالیات ثبت‌نام نشده‌اند در دریافت اقلام و مواد غذایی دچار مشکلاتی هستند زیرا این اقلام در اختیار مواکبی قرار می‌گیرند که ثبت شده‌اند. در این زمینه به فرمانداری‌ها اعلام کرده‌ایم در توزیع مواد غذایی و اقلام به ‌صورت ویژه‌تری مواکب زنان را پشتیبانی کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار