تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۸۸۵۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محدودیت‌های اینترنتی عراق و پاسخ مسؤولان
تعدادی از مخاطبان در سامانه «فارس من» نسبت به پوشش‌دهی ارتباطی و اینترنتی در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا اعتراض داشتند که این موضوع پی‌گیری شد.
  تعدادی از مخاطبان  نسبت به پوشش دهی ارتباطی و اینترنتی در مسیر پیاده روی نجف به کربلا اعتراض داشتند.

این مخاطبان نوشتند:«یکی از مسائلی که اکثر زائران ایرانی با آن مواجه هستند عدم پوشش دهی یا ضعیف بودن آنتن دهی بخصوص در موضوع اینترنت است که علاوه بر ایجاد مشکل ارتباطی هزینه های بسیاری را به زائران که اکثرا از اقشار ضعیف جامعه هستند، تحمیل می کند.»

همچنین بر اساس گفته های زائران کربلا که هم اکنون در مسیر پیاده روی نجف به کربلا هستند، موضوع پوشش دهی اینترنت سیم کارت های عراقی با مشکل مواجه شده است. یکی از مخاطبان در گفتگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس عنوان کرد برای استفاده از تلفن همراه از رومینگ استفاده کردم که سرعت بسیار کمی برای ارتباط اینترنتی دارد.

وی افزود: با وجود اینکه رومینگ آسیاسل گران قیمت است اما به دلیل آنکه دو اپراتور دیگر آنتن دهی مناسبی ندارند مجبور شدم از این اپراتور استفاده کنم.

این مخاطب ادامه داد: همچنین در جایی بین بصره و نجف به طور کلی آنتن دهی مناسبی وجود ندارد و نمی توانیم با دیگر افراد ارتباط برقرار کنیم .

 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه احتمال گم کردن همراهان وجود دارد و نگرانی برای خانواده‌های ما در ایران به دلیل بی اطلاعی از وضعیت مان به وجود می آید، باید مسوولان فکری به حال این موضوع کنند.

صرفه اقتصادی استفاده از سیم کارت عراقی

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس از همکاری اپراتورهای عراقی برای پوشش دهی مناسب مسیر پیاده روی اربعین خبر داد.

وی گفت: مذاکراتی با اپراتورهای عراقی انجام شده و بنا شده تا ظرفیت پوشش دهی دوبرابر شود. البته با توجه به اینکه حجم زائران در روزهای منتهی به اربعین حسینی بیشتر می شود و این موضوع نیز وجود دارد که شاید این آنتن دهی با مشکلاتی روبرو شود.

جهرمی تاکید کرد: بهتر است زائران پس از عبور از مرز ایران از سیم کارت های عراقی برای اینترنت و دیتا استفاده کنند تا هزینه کمتری را متحمل شوند.

 اپراتور آسیا سل، زین و کورک، سه اپراتوری هستند که مردم می‌توانند از آنها برای رومینگ استفاده کنند و در هر منطقه ای به صورت دستی و اتوماتیک روی دیگر اپراتورها سوئیچ شوند تا اپراتوری را که آنتن دهی مطلوب‌تری در آن منطقه دارد انتخاب کنند.

اینترنت اپراتورهای عراقی در برخی از مناطق محدود شده است

برای پیگیری این موضوع اسماعیل رادکانی مشاور وزیر ارتباطات در امور تأمین و بهبود ارتباطات مناسبت های مذهبی ملی و منطقه ای  گفت‌وگو کردیم.

رادکانی درباره عدم پوشش دهی مناسب ارتباطی در عراق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس توضیح داد: ممکن است برخی از مناطق به دلیل اتفاقاتی که هفته گذشته در عراق رخ داد محدودیت اینترنت از طرف اپراتورهای عراقی داشته باشند

وی ادامه داد: من هفته پیش در مسیر پیاده روی اربعین حضور پیدا کردم و متوجه شدم که در برخی از مناطق اینترنت، محدود شده است.

 

مشاور وزیر ارتباطات تاکید کرد: بهتر است مردم در چنین مواقعی از سیم کارت های ایرانی خود و رومینگ استفاده کنند. قیمت هایرومینگ برای حضور مردم در این مراسم کاهش پیدا کرده و می توانند در عراق از چندین اپراتور عراقی برای آنتن دهی بهره ببرند.

رادکانی  خاطر نشان کرد: اپراتور آسیا سل، زین و کورک، سه اپراتوری هستند که مردم می‌توانند از آنها برای رومینگ استفاده کنند و در هر منطقه ای به صورت دستی و اتوماتیک روی دیگر اپراتورها سوئیچ شوند تا اپراتوری را که آنتن دهی مطلوب‌تری در آن منطقه دارد انتخاب کنند.

 با توجه به این که در روزهای منتهی به اربعین حسینی تعداد مسافران به کشور عراق افزایش پیدا می‌کند، این نیاز احساس می‌شود تا رایزنی‌های بیشتری صورت گرفته و مشکل آنتن دهی در مسیر پیاده روی نجف به کربلا حل شود.


مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار