تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۱۸۸۵۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۹۲۱ نفر در درمانگاه صحرایی شلمچه خدمات درمانی دریافت کردند
سخنگوی ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: یک هزار و ۹۲۱ نفر، از آغاز خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی (۱۵ مهر) تاکنون با مراجعه به درمانگاه و بیمارستان صحرایی شلمچه خدمات درمانی دریافت کردند.

 امین منصور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد:یک هزار و ۱۹۶ نفر به صورت سرپایی مداوا و ۴۷۳  نفر نیز به صورت موقت در بیمارستان صحرایی بستری و پس از دریافت درمان لازم مرخص شدند.

وی افزود: ۴۳ بیمار نیز برای درمان تکمیلی به بیمارستان های تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان اعزام  شدند.

منصور، به استقرار ماما برای ارایه خدمات مامایی به زنان باردار اشاره کرد و گفت: ۲۰۹ زن نیز در این مدت با مراجعه به درمانگاه صحرایی اربعین خدمات دریافت کردند.

وی به استقرار پزشک عمومی و پزشک طب اورژانس در درمانگاه اربعین حسینی به منظور ارایه خدمات به زائران اربعین اشاره کرد و افزود: ۱۵ کدآمبولانس از دانشکده علوم پزشکی آبادان و ۲۵ کد آمبولانس از استان های معین در مسیر ۱۵ کیلومتری میدان مقاومت خرمشهر تا نقطه صفر مرز شلمچه جانمایی و مستقر  شده اند.

اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر از گذرگاه های مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

 حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در خوزستان که از چند روز پیش به تدریج آغاز شده با آغاز ماه صفر شتاب گرفته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار