تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۱۸۸۵۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
میزان آمادگی مردم خوزستان در مقابله با حوادث زیر ۱۵ درصد است
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با اشاره به سیل فروردین امسال گفت: میزان آمادگی مردم خوزستان در مقابله با حوادث کمتر از ۱۵ درصد بوده که بسیار ناچیز است.

ا علی خدادادی روز سه شنبه در همایش صلح که به منظور تشکیل کانون دانشجویی هلال احمر در دانشگاه جندی شاپور دزفول برگزار شد، افزود: میزان آمادگی مردم در برابر حوادث باید با ارائه آموزش های تخصصی به حدود ۵۰ درصد برسد تا آسیب پذیری جامعه کاهش یابد.
وی اظهار داشت: دانشگاه جندی شاپور دزفول در قضیه سیل کمک های زیادی در کاهش آسیب‌ های اجتماعی کرد و اکنون نیز می تواند با آموزش های تخصصی خود میزان آسیب پذیری جامعه را کاهش دهد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با تاکید بر لزوم روی آوردن به روش های آموزش محور گفت: همانطور که دانشگاه جندی شاپور سیر صعودی در تولید علم داشته و توانسته است به قطب علمی منطقه تبدیل شود می تواند کانون آموزش و کمک رسانی در منطقه نیز باشد.
وی جوانان را سرمایه اصلی کشور دانست و افزود: علاوه بر توانمندی دانشجویان باید به فضیلت و رشد و شکوفایی آنها نیز توجه و از جایگاه دانشجویان صیانت کرد.
خدادادی بر ضرورت صیانت از جوانان در برابر آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و فضای مجازی تاکید کرد و گفت: فضای مجازی به عنوان  اهرمی آموزنده مطرح است ولی درصورت ارائه ندادن آموزش های لازم می تواند موجب افزایش آمار طلاق شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ارائه آموزش های لازم در مقابل ابزارهای جدید را برای کاهش آسیب‌ های اجتماعی ضروری خواند و گفت: این آموزش ها باید از طریق جوامع دانشجویی ارایه و فعالیت ها اجتماع محور شوند.
وی به پیشینه فرهنگی شهرستان دزفول اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت های فرهنگی برای خدمات بشردوستانه استفاده و در راستای رفع مشکلات جامعه تلاش کرد.
رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول نیز در این همایش اظهار داشت: فلسفه وجودی دانشگاه فقط تولیدات تخصصی نیست بلکه باید کنشگری دانشگاه و دانشجو در جامعه به صورت ملموس احساس شود.
محمدرضا عصاری با بیان اینکه دانشگاه باید اثری زنده در جامعه داشته باشد، افزود: هلال احمر و دانشگاه به عنوان کانون های اثرگذار در جامعه می توانند با همکاری یکدیگر وجود خود را بیشتر بروز دهند.
وی گفت: امید است در آینده شاهد تشکیل کانون فرهنگ و تمدن با رویکرد دانشگاه جندی شاپور  باشیم.
کانون دانشجویی هلال احمر در این همایش به صورت رسمی کار خود را در دانشگاه جندی شاپور دزفول آغاز کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار