تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۱۸۸۵۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسکن مهر شهر امام دزفول در کما
مسکن مهر شهر امام دزفول در کما

 متقاضیان مسکن مهر شهر امام(ره) از توابع بخش مرکزی دزفول که طبق تعهدات قرار بود از سال ۹۱ صاحب خانه شوند با گذشت بیش از هفت سال هنوز در رویای خانه دار شدن هستند.

تعدادی از اهالی شهر امام از توابع بخش مرکزی دزفول ضمن انتقاد از توقف کامل طرح مسکن مهر در این شهر خواستار تکمیل این واحدهای مسکونی و تحویل آنها به متقاضیان هستند.

مشکل تاخیر در تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر شهر امام مربوط به طرح شماره ۲ مسکن مهر این شهر است؛ طرح شماره یک آن شامل ۸۴  واحد مسکونی ۸۸ مترمربعی یک سال پس از آغاز طرح در سال ۹۰ تکمیل و واحدهای مسکونی آن تحویل متقاضیان شدند.

بنا به گفته مسئولان مربوطه با توجه به درخواست مکرر شهروندان به ویژه زوج های جوان ساکن در این شهر و نبود زمین مسکونی برای اهالی، پیگیری هایی برای اجرای طرح مسکن مهر شماره ۲ در این شهر انجام و در راستای اجرای طرح جامع شهری مقرر شد با همکاری شرکت شهید رجایی پنج هکتار از زمین های این شرکت به اجرای این طرح اختصاص یابد.

درنهایت حدود ۲ هکتار از زمین های کشاورزی شرکت برای ساخت ۱۱۲ واحد طرح مسکن مهر شماره ۲ شهر امام اختصاص یافت و تغییر کاربری شد؛ قرار بود این واحدهای مسکونی هر کدام با ۸۳ مترمربع مساحت زیرنظر بنیاد مسکن استان خوزستان در مدت یکسال ساخته شوند و در اختیار متقاضیان قرار گیرند.

ساخت این واحدهای مسکونی به شرکت ساختمانی سازه اسکلت بوشهر سپرده شد ولی با وجود واگذاری وام ۲۰۰ میلیون ریالی بانک مسکن، این طرح بعد از گذشت بیش از هفت سال هنوز تکمیل نشده و از یک سال قبل بیش از ۳۰ درصد کار باقی مانده است.

این در حالی است که علاوه بر تامین وام مسکن برای این واحدهای مسکونی سهم آورده هر کدام از متقاضیان بین ۵۰ تا ۱۶۰ میلیون ریال در این مدت بوده است.

حسن گلمرادی یکی از متقاضیان مسکن مهر شهر امام در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: چند سال‌ پیش بعد از نامزدی نسبت به ثبت نام برای این واحدهای مسکونی اقدام و طبق وعده ها پیش بینی کردم قبل از برگزاری مراسم عروسی واحد مسکونی خود را تحویل بگیرم ولی اکنون یکسال و نیم از ازدواجم می‌ گذرد و به علت بدقولی پیمانکار و رهاشدن پروژه همچنان مستاجرم.

وی که تاکنون ۱۱۵ میلیون ریال سهم آورده برای ساخت این واحدها پرداخته است، افزود: پیگیری های زیادی برای تکمیل واحد مسکونی انجام دادم ولی هیچ نتیجه ای نگرفتم.

افزایش مبلغ وام و سهم آورده از شروط واگذاری واحدهای نیمه تمام!

یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر شهر امام با گلایه از تاخیر پیش آمده در تحویل واحدهای مسکن مهر گفت: اجرای طرح مسکن مهر این شهر از سال ۹۰ آغاز شد و قرار بود بعد از یکسال تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار گیرد ولی با گذشت چندین سال نیمه تمام رها شده است.

احمد زقیرزاده افزود: چند سال پیش با وجود ناتوانی در پرداخت مبلغ در نظر گرفته شده، افزون بر ۱۱۰ میلیون ریال پرداخت کردم و قرار بود ۲۰۰ میلیون ریال وام مسکن نیز برای ساخت این واحدها در نظر گرفته شود ولی اکنون با گذشت چند سال هنوز هیچ واحدی تحویل داده نشده است.

وی ادامه داد: پس از پیگیری های فراوان به ما گفته اند باید علاوه بر افزایش مبلغ وام به ۴۰۰ میلیون ریال، برای هر واحد مسکن مهر ۸۰ میلیون ریال سهم آورده دیگر نیز پرداخت کنیم.

این متقاضی مسکن مهر اظهار داشت: قرار است بعد از تمام این واریزی های اضافه درنهایت واحدها را با پیشرفت فیزیکی فعلی تحویل متقاضیان دهند تا هرکس خود نسبت به تکمیل آنها اقدام کند حال آنکه هیچ کدام از متقاضیان توان پرداخت این مبالغ و تکمیل واحدها را ندارد.

شهردار شهر امام نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: قرار بود این واحدهای مسکونی پس از یکسال از زمان عقد قرارداد تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار گیرند ولی پیمانکار به تعهدات خود عمل نکرد.

علی احمدی بیاتیانی افزود: با توجه به اینکه این طرح زیرنظر بنیاد مسکن است پیگیری هایی برای رفع مشکل از طریق فرمانداری و بنیاد مسکن انجام شده و امیدواریم بزودی مشکل رفع و واحدهای مسکونی تکمیل شوند.

وی اظهار داشت: روزانه با مراجعه متقاضیان مسکن مهر شهر امام مواجه هستیم و متقاضیان خواستار رفع سریع مشکل هستند.

ناتوانی پیمانکار دلیل رهاشدن مسکن مهر شهرامام(ره)

به گفته رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دزفول، متولی ساخت این واحدهای مسکونی بنیاد مسکن استان خوزستان و ناظر آن نظام مهندسی است.

ناصر ایزدی مهر افزود: بدلیل ناتوانی پیمانکار، این طرح نیمه تمام رها شده که این موضوع به اداره کل بنیاد مسکن استان خوزستان اطلاع داده شده است.

وی اظهار داشت: کارشناسان استان خوزستان با قانع کردن مدیرکل بنیاد مسکن استان به این موضوع ورود کردند و درنهایت با پیگیری های انجام شده قرارداد پیمانکار فسخ شد.  

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دزفول با بیان اینکه واحدهای مسکن مهر شهر امام(ره) ارزیابی و میزان پیشرفت آنها مشخص شده است، افزود: تکمیل مسکن مهر این شهر طبق مصوبه هیات دولت با افزایش وام مسکن به خود متقاضیان سپرده شده است.

امید است با توجه به افزایش قیمت مسکن و فشار اقتصادی تکلیف این واحدهای مسکونی مشخص و هرچه سریعتر تحویل متقاضیان شوند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار