تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۸۸۵۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بسیج امکانات برای سوخت رسانی در مسیر تردد زائران اربعین
 سوخت رسانی در مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی و منتهی به پایانه های مرزی چذابه و شلمچه در روزهای اخیر با بسیج همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری شروع شده است.

 تامین سوخت خودروهای شخصی و عمومی زائران اربعین حسینی در مسیرپل زال - اندیمشک  - شوش - الوان - بستان - چذابه و جاده اهواز- حمیدیه - سوسنگرد- بستان - چذابه معروف به طریق الحسین و مسیر اهواز - خرمشهر توسط۳۷جایگاه عرضه سوخت انجام می شود.
مدیرشرکت پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) در جریان بازدید از پایانه مرزی چذابه به خبرنگارایرنا گفت: بر اساس مصوبه کمیته سوخت ستاد اربعین خوزستان ، جایگاه داران سوخت موظف هستند در مسیرهای اصلی تردد زائران و منتهی به پایانه های مرزی چذابه و شلمچه و مسیرهای ورودی  و خروجی زائران اربعین حسینی به خوزستان به صورت شبانه روزی فعال باشند و شرکت پخش  فراورده های نفتی بر فعالیت آنان نظارت می کند.
نعمت الله نجفی با بیان اینکه جایگاه های گاز سی ان جی نیز در مسیرهای تردد خودروهای زائران اربعین حسینی فعال هستند افزود: گروه های نگهداری و بهره برداری شرکت ملی پخش فراورده های نفتی خوزستان نیز برای فعال نگه داشتن عملیات سوخت رسانی به جایگاه های سوخت درمسیرهای تردد زائران به صورت مداوم سرکشی می کنند تا عملیات سوخت رسانی با وقف رو به رو نشود.
راه اندازی ۲ جایگاه سیار سوخت در چذابه
مدیر شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) از راه اندازی ۲ جایگاه سوخت سیار(بنزین و نفت گاز) در نزدیکی پایانه چذابه خبر داد.
نجفی اظهار داشت: این جایگاه های سوخت موظف به سوخت رسانی تمام وقت به خودروهای زائران و اتوبوس هایی که زائران را از توقفگاه خودرویی تا پایانه مسافری چذابه جا به جا می کنند هستند.
وی افزود: این ۲ جایگاه سیار سوخت تا بازگشت کامل زائران اربعین حسینی فعال خواهند بود.


تامین ۱۰هزار کپسول گاز مایع برای موکب های چذابه 


مدیرشرکت پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) گفت: طرح ضربتی تامین ۱۰هزار کپسول گاز مایع ۱۱کیلوگرمی به ۳۰۰ موکب در چذابه در حال انجام است.
نجفی در ادامه افزود:در صورت نیاز بیشتر موکب ها به گاز مایع ، امکان تامین آن نیز وجود دارد. 
وی از عموم زائران اربعین حسینی خواست در صورت مشاهده کمبود سوخت در مسیرهای حرکت زائران ، موارد را مقامات مسئول اطلاع دهند تا نواقص برطرف شود.

 
زائران از خرید بنزین از افراد غیرمجاز کنار جاده ها خودداری کنند


مدیرشرکت پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) از عموم زائران اربعین حسینی که در مسیرهای ورودی و منتهی به پایانه های مرزی چذابه و شلمچه تردد می کنند خواست از خرید بنزین از افراد غیر مجاز کنار جاده ها خودداری کنند.
نجفی افزود: عرصه سوخت فله ای وغیراستاندارد ممکن است سبب بروز مشکلات فنی برای خودروهای زائران شود از این رو توصیه می شود از خرید سوخت از دوره گردها خودداری کنند.
به گزارش ایرنا حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و در چند روز مانده به روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران و اصحاب بزرگوار آن حضرت ، به اوج خود خواهد رسید.
طبق تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ، ۲۷مهرماه روز اربعین حسینی است. در عراق نیز همین روز ، اربعین است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار